ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Πάτρα- Πύργος: Περιμένοντας την ...προκύρηξη της 8ης εργολαβίας - Καθυστερεί χαρακτηριστικά το έργο

Φρένο στο μεγάλο έργο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος με την 8η εργολαβία η οποία ολοκληρώνεται ο κύκλος των διαγωνισμός , αλλά η οποία δεν έχει ακόμη προκηρυχθεί. Η κατάτμηση του έργου σε 8 εργολαβίες, έχει οδηγήσει σε μια από τις πλέον μακρόσυρτες διαγωνιστικές διαδικασίες που ξεκίνησαν το 2015, συνεχίστηκαν το 2016 και το 2017 χωρίς μέχρι σήμερα να έχει ολοκληρωθεί η κύρια φάση ωρίμανσης του έργου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com o Φάκελος Μεγάλου Έργου έχει αποσταλεί προς έγκριση και στο Υπ.ΥΠΟΜΕ είναι αισιόδοξοι ότι σύντομα θα πάρουν το πράσινο φως που θα τους επιτρέψει να αρχίζουν να συμβασιοποιούν τις εργολαβίες.

Να θυμίσουμε ότι η χρηματοδότηση του έργου θα κλειδώσει στο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.  Όσο όμως καθυστερούν οι υπογραφές των συμβάσεων, τόσο καθυστερεί και η υλοποίηση.

Αν σε αυτό προστεθεί και το γεγονός ότι σύμφωνα με τις προκηρύξεις όλων των δημοπρατημένων εργολαβιών, η διάρκεια υλοποίησης των έργων ανέρχεται σε 42 μήνες, τότε δημιουργείται μία εικόνα μεγάλης χρονικής πίεσης για το αν τελικά τα έργα θα καταφέρουν να ολοκληρωθούν μέσα στο τρέχων ΕΣΠΑ.

Για  να προχωρήσουν οι εργολαβίες πρέπει να εγκριθεί από την Κομισιόν ως μεγάλο έργο, κατόπιν να σταλούν οι συμβάσεις στο Ελεγκτικό Συνέδριο (που απαιτεί 2-4 μήνες συνήθως) και κατόπιν να υπογραφούν.

Αν υποθέσουμε ότι οι πρώτες εργολαβίες ξεκινήσουν να υπογράφονται μέσα στο καλοκαίρι, τότε το περιθώριο των 42 μηνών μας πάει στα τέλη του 2021 με την αίρεση οτι δεν θα υπάρξει ούτε μία ημέρα καθυστέρηση στα έργα, πράγμα απίθανο τουλάχιστον στην σημερινή ελληνική κατασκευαστική πραγματικότητα των έργων.

Για τις εργολαβίες και ειδικότερα την 8η που δεν έχει ακόμα δημοπρατηθεί θα είναι πολύ δύσκολο να τη δούμε συμβασιοποιημένη πριν το τέλος του Φθινοπώρου, πράγμα που συμπερασματικά μας οδηγεί σε ολοκλήρωση (και πάλι χωρίς καθυστερήσεις) το 2022.

Αυτό σημαίνει ότι ενώ το ΕΣΠΑ ολοκληρώνεται τυπικά το 2022, ακόμα και με τον κανόνα του Ν+2, πάμε για ολοκλήρωση των έργων με πολύ ασφυκτικούς χρόνους μέχρι τα τέλη του 2022. Αυτό, γίνεται ακόμα πιο δύσκολο να επιτευχθεί και από τον παράγοντα των υψηλών εκπτώσεων που έχουν δοθεί στα έργα και οι οποίες ξεκινούν από 49,9% και φτάνουν μέχρι 57%.

Στην κατασκευαστική αγορά θεωρούν πως με αυτές τις εκπτώσεις τα έργα "μπαίνουν μέσα" και πως η συνήθης πρακτική είναι να ζητούνται επιπλέον χρήματα ή συμπληρωματικές συμβάσεις μέσω των αδυναμιών που παρουσιάζονται κατά την εκτέλεση των έργων (π.χ. από μελέτες) οδηγώντας τα πολλές φορές σε μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις και πνίγοντας το έργο.

Εδώ έχουμε και το χαρακτηριστικό παράδειγμα του Άκτιο-Αμβρακία που χωρίστηκε σε 4 εργολαβίες, συμβασιοποιήθηκε το 2010 και 8 χρόνια μετά παραμένει ημιτελές. Τέλος, η κατάτμηση του έργου σε 8 εργολαβίες προϋποθέτει και την έγκαιρη ολοκλήρωση του από όλους τους αναδόχους καθώς σε άλλη περίπτωση θα έχουμε κομμάτια αυτοκινητόδρομου λειτουργικά και άλλα σε κατασκευή ανάλογα με την κατάσταση του εργολάβου και του κάθε έργου ξεχωριστά.

Όλες οι παραπάνω προϋποθέσεις δημιουργούν ένα κλίμα ανασφάλειας για το αν τελικά το έργο μπορέσει εν ευθέτω χρόνο να ξεκινήσει να υλοποιείται και κυρίως με τον πιεστικό έλεγχο των υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών να μπορέσει να ολοκληρωθεί χωρίς τα παρατράγουδα που έχουμε δει σε δεκάδες περιπτώσεις άλλων συγχρηματοδοτούμενων έργων.

Το έργο έχει ενταχθεί από τον περασμένο Οκτώβριο στο ΕΣΠΑ 2014-2020 με το ποσό των 355,60εκατ.ευρώ. Να θυμίσουμε ότι οι ανάδοχοι είναι:

-ΠΥΡΓΟΣ-ΔΟΥΝΑΙΙΚΑ (12.7.16), Χ.Θ.66+360 μέχρι Χ.Θ.74+500, 67,2ΕΚ.€: Κ/Ξ ΤΟΞΟΤΗΣ-ΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ, έκπτωση 53,05%

-ΔΟΥΝΑΙΙΚΑ-ΑΜΑΛΙΑΔΑ (17.5.16), ΧΘ.57,4-ΧΘ.66,360, 54,5ΕΚ€: Κ/Ξ ΤΟΞΟΤΗΣ-ΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ, έκπτωση 55,32%

-ΑΜΑΛΙΑΔΑ-ΚΥΛΛΗΝΗ (14.6.16), Χ.Θ.46+500 μέχρι Χ.Θ.57+400, 56,16ΕΚ€: Κ/Ξ ΤΟΞΟΤΗΣ-ΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ με έκπτωση 57,45%

-ΚΥΛΛΗΝΗ-ΒΑΡΔΑ, (7.2.17), Χ.Θ. 37+500 μέχρι Χ.Θ. 46+500, 74,01ΕΚ€: Κ/Ξ ΤΟΞΟΤΗΣ-ΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ με έκπτωση 50,39%

-ΒΑΡΔΑ-ΣΑΓΑΙΙΚΑ: (4.4.17) Χ.Θ. 23+060 μέχρι Χ.Θ. 37+500, 74,37ΕΚ€: Κ/Ξ ΞΑΝΘΑΚΗΣ-ΙΝΤΕΡΚΑΤ με έκπτωση 49,90%

-ΣΑΓΑΙΙΚΑ-ΚΑΤΩ ΑΧΑΓΙΑ (30.5.17) Χ.Θ. 12+900 μέχρι Χ.Θ. 23+060, 74,39EK€ DG INFRASTRUTTURE με έκπτωση 53,40%

-ΚΑΤΩ ΑΧΑΓΙΑ-ΒΙΠΕ ΠΑΤΡΑΣ (25.7.17) Χ.Θ. 7+270 μέχρι Χ.Θ. 12+900 35,79ΕΚ€, ΙΝΤΕΡΚΑΤ 50,99%.

-ΒΙΠΕ ΠΑΤΡΑΣ-ΜΙΝΤΙΛΟΓΛΙ (-)

 

Follow Us

OXYGEN FM

ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ

Τελευταία Νέα

ΕΛΛΑΔΑ

Μόνο έξι κατηγορούμενοι κρίθηκαν ένοχοι για την υπόθεση της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι, απόφαση που προκάλεσε την οργή των συγγενών των θυμάτων. Παράλληλα, αθώοι κρίθηκαν η Ρένα Δο . . .
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Μόνο στα χαρτιά είναι στην πραγματικότητα οι αυξήσεις στον κατώτατο μισθό σε ετήσια βάση, αφού ο πληθωρισμός και η εξωπραγματική φορολόγηση των Ελλήνων κατά 37,5%, επί της ουσίας έ . . .
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Έξι χρόνια μετά τη μεγαλύτερη τραγωδία που έζησε η χώρα τις τελευταίες δεκαετίες στη φονική πυρκαγιά στο Μάτι με τους 104 νεκρούς, το δικαστήριο εξέδωσε την απόφασή του για την ενο . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Την πεποίθηση πως η «Νέα Αριστερά» στην πρώτη της προσπάθεια στις ευρωεκλογές, θα έχει καλά αποτελέσματα, εξέφρασε ο Ευρωβουλευτής και εκ νέου υποψήφιος με τη «ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ» Στέλιο . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Την πεποίθηση πως η «Νέα Αριστερά» στην πρώτη της προσπάθεια στις ευρωεκλογές, θα έχει καλά αποτελέσματα, εξέφρασε ο Ευρωβουλευτής και εκ νέου υποψήφιος με τη «ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ» Στέλιος Κούλογλου, τονίζον
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Πρόστιμα θα μοιράσει στους ιδιοκτήτες οικοπέδων, που δεν κόβουν τα χόρτα από τις ιδιοκτησίες τους, ο Δήμος Πατρέων, καθώς ο κίνδυνος φωτιάς ειναι αυξημένος και ο φόβος επέκτασεις πυρκαγιών εντός κατοι
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Σε 24ωρη απεργία από τις 05:00 το πρωί της Μεγάλης Τετάρτης 1 Μαΐου έως τις 05:00 το πρωί της Μεγάλης Πέμπτης 2 Μαΐου προχωρούν οι δημοσιογράφοι, τεχνικοί, διοικητικοί και φωτορεπόρτερ σε όλα τα ΜΜΕ.
Image
Image

Search