ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Πάτρα: Αγοραστική μανία αυτή την ώρα στα καταστήματα λόγω «Black Friday» (ΦΩΤΟ)

Νεότερη Ενημέρωση 10.07

Αυξήθηκε απότομα η κίνηση στα εμπορικά καταστήαμτα της Πάτρας, λόγω των εκπτώσεων της «Black Friday» ξαφνιάζοντας ευχάριστα τους εμπόρους, που ανησύχησαν αρχικά, αφού όταν άνοιξαν τα μαγαζιά τους δεν υπήρχαν οι περσινές εικόνες με τις ουρές στα πεζοδρόμια.

Όσο όμως η ώρα περνά όλο και περισσότεροι σπεύδουν να εκμεταλευτούν τις μειωμένες τιμέςσε συγκεκριμένα είδη προιόντων, όπως φαίνεται και από τις ακόλουθες φωτοφραφίες του achaianews.gr.

Νεότερη Ενημέρωση 09.14

Χωρίς τις ουρές της περσινής αντίστοιχής ημέρας του 2016, άνοιξαν σήμερα τα πολυκαταστήματα και τα εμπορικά καταστήματα της Πάτρας την «Black Friday» μιας και οι περισσότεροι κάτοικοι της Αχαικής πρωτεύουσας, δεν συγκεντρώθηκαν από το προηγούμενο βράδυ ή σήμερα τα ξημερώματα, περιμένοντας την πολυπόθητη στιγμή του ανοίγματος των καταστημάτων, ούτε έσπευσαν σαν "τρελοί" να κάνουν αγορές με μειωμένες τιμές σε είδη που στην πραγματικότητα δεν έχουν ανάγκη για να επιβιώσουν, καθώς λόγω έλλειψης χρημάτων, έκαναν διαφορετική ιεράρχηση αναγκών!

Αρχική Ενημέρωση  07.17

Θετικό θεσμό χαρακτηρίζει ο Εμπορικός Σύλλογος της Πάτρας, την «Black Friday», καλώντας σήμερα τους καταναλωτές να προτιμήσουν για τις αγορές τους τις τοπικές επιχειρήσεις, τονίζοντας μεταξύ άλλων:  
"Πέρυσι δοκιμάστηκε για πρώτη φορά η –προερχόμενη από το εξωτερικό- καταναλωτική προωθητική ενέργεια, η επονομαζόμενη ως «Black Friday».  Σύμφωνα δε με την ειδική έρευνα του ΙΝΕΜΥ, η περυσινή δοκιμαστική εφαρμογή της αποδείχθηκε επιτυχημένη, καθώς συνέβαλε στην αύξηση του τζίρου των συμμετεχουσών επιχειρήσεων και στην τόνωση της αγοράς, παρά την εγγύτητα που η συγκεκριμένη ημέρα έχει με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου.
Δεδομένου ότι αυτή η προωθητική ενέργεια πραγματοποιήθηκε πέρυσι κατά κύριο λόγο από πολυεθνικές επιχειρήσεις, θεωρούμε ότι δεν πρέπει να αφήσουμε αυτό το πεδίο ελεύθερο μόνο για τους μεγάλους αλλά να το επιφυλάξουμε μόνοι μας και για τους μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες.
Στα πλαίσια αυτά, ο Εμπορικός & Εισαγωγικός Σύλλογος Πατρών προτρέπει τα Μέλη του να επωφεληθούν της ημέρας αυτής προσφέροντας χαμηλές τιμές στους καταναλωτές και να το διαφημίσουν με όποιο τρόπο κρίνουν επωφελή.
Τέλος, καλούμε τους καταναλωτές, να επωφεληθούν των χαμηλών τιμών και να προτιμήσουν τα τοπικά καταστήματα που επαναεπενδύουν τα χρήματά τους στην πόλη."

Την ίδια ώρα, σε ανακοίνωσή της η ΟΙΥΕ, επισημαίνει:

«Η Μαύρη Παρασκευή είναι εντελώς αμερικάνικος θεσμός, ο οποίος υποτίθεται ότι κηρύσσει την έναρξη των Χριστουγεννιάτικων αγορών και προκαλεί υστερία  στους καταναλωτές (κυρίως χαμηλής αγοραστικής δύναμης) με τις «απίθανες προσφορές».

Στην ουσία, η Μαύρη Παρασκευή, στοιβάζει αξημέρωτα έξω από τα καταστήματα πλήθος καταναλωτών, που στο τέλος ποδοπατούνται μεταξύ τους για να αγοράσουν το οτιδήποτε θεωρούν φθηνό, ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται να είναι ακόμα μια φορά τα εξιλαστήρια θύματα της εργασιακής δουλείας.

Όλα αυτά στο βωμό του κέρδους και του ανταγωνισμού των μεγάλων εμπόρων, οι οποίοι θέλουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο τζίρο από μια αγορά που δεν έχει εισοδήματα, από μια αγορά όπου η φτώχεια και η ανεργία κάνουν τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών «κυνηγό προσφορών».

Ο όρος Black Friday έχει τις ρίζες του στη δεκαετία του 1960 και σηματοδοτεί την αρχή της Χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών στις ΗΠΑ. Πώς προέκυψε η ονομασία; Τότε τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις γράφονταν «στο χέρι»και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία. Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό. Εξελικτικά, καθιερώθηκε ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της Χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, εξ ου και η ονομασία Black Friday.

Ο θεσμός τα τελευταία χρόνια έχει εξαπλωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων σε Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Φινλανδία, Πολωνία και κάθε χρονιά συμμετέχουν όλο και περισσότεροι λιανέμποροι.

 

Search