ΑΠΟΨΕΙΣ

Ερωτήματα Μαυραγάνη για την Πατρών- Πύργου

Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έδειξε το πραγματικό της πρόσωπο στην περίπτωση του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου. Άφησε την συντονιστική επιτροπή που διεκδικούσε την αλλαγή χάραξης να πιστεύει ότι θα εξέταζε σοβαρά την αλλαγή χάραξης του οδικού άξονα (μήκους 13,5 χλμ.), με προφανή σκοπό να αμβλύνει τις αντιδράσεις των μελών της και των τοπικών κοινωνιών. Με τακτικισμό και υστεροβουλία η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών τράβηξε την υπόθεση μέχρι την ημέρα της προκήρυξης του διαγωνισμού για το 8ο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, αποφεύγοντας να πει το παραμικρό στο πρόσφατο «αναπτυξιακό συνέδριο» για τη Δυτική Ελλάδα.

Ένας από τους βασικούς λόγους, που επικαλέστηκε το υπουργείο Υποδομών για να αρνηθεί την αλλαγή χάραξης, είναι το υπέρογκο κόστος που θα προκληθεί, και το οποίο υπολόγισε στα 170 εκατομμύρια ευρώ, έναντι της λύσης που επιλέχθηκε και η οποία θα κοστίσει –όπως ειπώθηκε στη Βουλή- 90 εκατ. ευρώ.

Η συντονιστική επιτροπή έχει καταρρίψει το επιχείρημα του υπέρογκου κόστους, καθώς στην πρόταση που είχε καταθέσει στο υπουργείο Υποδομών υπολόγιζε την πρόσθετη δαπάνη στα 30 εκατ. ευρώ. Πόσο σοβαρό όμως μπορεί να είναι ένα επιχείρημα που στο όνομα του κόστους υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής χιλιάδων πολιτών και τους οδηγεί σε απομονωτισμό;
Επιπλέον, η κυβέρνηση παραβλέπει ότι η προτεινόμενη αλλαγή χάραξης (νότια) θα μπορούσε άμεσα να εξυπηρετήσει οδικά την Βιομηχανική Περιοχή και μεσοπρόθεσμα να την συνδέσει και σιδηροδρομικά με το λιμάνι της Πάτρας. Αντ’ αυτού περιθωριοποιεί την ΒΙΠΕ Πατρών και της στερεί μία ακόμα ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη.
Ως προς το επιχείρημα της καθυστέρησης, για το οποίο έκανε λόγο η πλευρά του υπουργείου, η εκτίμηση της επιτροπής είναι ότι ο χρόνος επαρκεί  για να εκπονηθεί συμπληρωματική μελέτη για τα 13,5 χλμ. και ο βασικός λόγος για τον οποίο έχει προκριθεί η διαπλάτυνση του ήδη υφιστάμενου δρόμου είναι τα έσοδα από τα διόδια που προβλέπεται να λειτουργήσουν στο ύψος των Καμινίων.
Ας κοιτάξουν λοιπόν τα κυβερνητικά στελέχη στα μάτια τα μέλη της συντονιστικής επιτροπής  - ορισμένα από τα οποία ανήκουν στον ΣΥΡΙΖΑ - κι ας απαντήσουν ειλικρινά στο ερώτημα: Ήταν προαποφασισμένο ή όχι να μην υιοθετηθεί η αλλαγή χάραξης της Πατρών-Πύργου;  
Επίσης: Έχει ξεκαθαρισθεί οριστικά η χρηματοδότηση του έργου γιατί είναι γεγονός ότι ακόμα βρίσκεται σε καθεστώς αναμονής η έγκριση ένταξής του; Έχει εκτιμηθεί ο κίνδυνος από την καθυστέρηση υπογραφής των συμβάσεων που θα μπορούσε να φθάσει μέχρι ματαίωσης και με δικαίωμα αποζημίωσης στον ανάδοχο;

Πώς αντιμετωπίζεται το ζήτημα ποσοτικής παραλαβής των τμημάτων που έχουν ήδη εκτελεσθεί από τον παραχωρησιούχο σύμφωνα με την προηγούμενη σύμβάση παραχώρησης;
Τα παραπάνω ερωτήματα απαιτούν καθαρές απαντήσεις από την Κυβέρνηση.

Γ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ
πρ. Υφυπουργός

 

Search