Πάτρα - Δυτ. Ελλάδα

ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Ο προαστιακός μέχρι τον Πύργο - Πως σχεδιάζεται η επαναλειτουργία της γραμμής

Στην επαναλειτουργία της γραμμής Πάτρα-Πύργος σε δύο στάδια σκέφτεται να υλοποιήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ο ΟΣΕ. Στη χθεσινή του παρουσία στο Olympia Forum, στο Ζάππειο, ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Κώστας Καραμανλής έκανε αναφορά στα σιδηροδρομικά έργα στην Πελοπόννησο και μίλησε και για τη σιδηροδρομική γραμμή από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο.
Όπως είπε, θα προχωρήσει η επαναλειτουργία της γραμμής και στη συνέχεια η αναβάθμιση της σε ηλεκτροκίνητη γραμμή. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα έργο που θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις. Σε πρώτη φάση θα λειτουργήσει ανακαινισμένη η υφιστάμενη γραμμή μετρικού εύρους. Αυτό θα επιτρέψει στα υφιστάμενα πετραλαιοκίνητα τρένα τα επονομαζόμενα “railbus” να μπορέσουν να διεξάγουν προαστιακά δρομολόγια από το Ρίο μέχρι τον Πύργο.
Θα πρέπει να αναφερθεί πως η γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Πάτρας που σήμερα λειτουργεί μέχρι την Κάτω Αχαγιά παρουσιάζει αυξημένη επιβατική κίνηση και θεωρείται ως η πιο επιτυχημένη προαστιακή γραμμή της χώρας.
Η επαναλειτουργία της γραμμής μέχρι τον Πύργο είναι ένα πάγιο αίτημα των φορέων της περιοχής που θεωρούν πως πέρα από την επιβατική κίνηση θα τονώσει και την γεωργική δραστηριότητα καθώς θα μπορούν τα γεωργικά προϊόντα της περιοχής να μεταφέρονται εύκολα εντός και εκτός Ελλάδας.
Πως θα προχωρήσει η επαναλειτουργία του Πάτρα-Πύργος
Αυτή την εποχή έχουν προχωρήσει τα τεύχη δημοπράτησης, υπάρχουν εγκεγκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι από τον ΟΣΕ και μένει να αποφασιστεί πως θα προχωρήσει η διαδικασία, ενώ πρέπει να κλειδώσει και η χρηματοδότηση στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Ουσιαστικά θα πρέπει να οριστικοποιηθεί ο συνολικός σχεδιασμός για την σιδηροδρομική επανασύνδεση της περιοχής και στη συνέχεια να υπάρξει ένας οδικός χάρτης υλοποίησης των έργων.
Το έργο εκτιμάται πως στο σύνολο του είναι κόστους ανώ των 150 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι να ξεκινήσει το έργο πρώτης φάσης ύψους περίπου 70-75 εκατ. ευρώ να δημοπρατηθεί το πρώτο τρίμηνο του 2023 και έχει εκτιμώμενη διάρκεια δύο χρόνια. Δηλαδή με λίγα λόγια να μπορέσει να ξανασυνδεθεί το εθνικό δίκτυο μέχρι τον Πύργο μέχρι τα τέλη του 2025. Η μελέτη κόστους-οφέλους έχει ολοκληρωθεί και έχει υποβληθεί και το τεχνικό δελτίο για το έργο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ποια έργα θα γίνουν
Στο έργο περιλαμβάνεται η ανακαίνιση της μετρικής γραμμής από την Κάτω Αχαγιά μέχρι τον Πύργο σε μήκος περίπου 80 χιλιομέτρων. Στα βασικά έργα περιλαμβάνεται η εκγατάσταση και λειτουργία ΑΣΙΔ (Αυτόματων Σιδηροδρομικών Διαβάσεων) και η ανακαίνιση των 14 σταθμών που υπάρχουν στο τμήμα αυτό. Η ταχύτητα που θα μπορούν να αναπτύξουν τα τρένα από την Κάτω Αχαγιά μέχρι τον Πύργο θα φτάνει μέχρι και τα 150χλμ/ώρα.
Στην εργολαβία θα συμπεριλαμβάνεται και η προετοιμασία της υποδομής προκειμένου στη Β`φάση να προχωρήσει η κανονικοποίηση. Στη δεύτερη φάση των έργων επίσης θα προχωρήσει και το έργο εγκατάστασης συστήματος ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης που θα επιτρέψει πλέον και στα ηλεκτροκίνητα τρένα να μπορέσουν να διεξάγουν δρομολόγια από/προς τον Πύργο. Με αυτό το έργο ουσιαστικά θα ολοκληρωθεί και η αναβάθμιση όλης της γραμμής από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο.
Θα πρέπει να προσθέσουμε στα θετικά της επαναλειτουργίας της γραμμής, και την επανασύνδεση της γραμμής Κατάκολο-Αρχαία Ολυμπία που σήμερα λειτουργεί ως μια ξεκομμένη από το εθνικό δικτυο γραμμή εξυπηρετώντας τοπικά δρομολόγια.  

Follow Us

OXYGEN FM

ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ

Τελευταία Νέα

ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Από την Γενική Διεύθυνση Έργων και Περιβάλλοντος (Διεύθυνση Περιβάλλοντος Ενέργειας και Πρασίνου – Τμήμα Κοιμητηρίων), του Δήμου Πατρέων, γίνεται γνωστό, σήμερα Μ. Παρασκευή, 3 Μαΐ . . .
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Έως και κατά 19,3% ακριβότερο θα είναι φέτος, σε σχέση με το 2023, το πασχαλινό τραπέζι για τους καταναλωτές, καθώς οι τιμές στα περισσότερα βασικά προϊόντα που το «γεμίζουν», είνα . . .
ΑΠΟΨΕΙΣ

του Διονύση Τεμπονέρα, Δικηγόρου - Εργατολόγου, Μέλοςυ της ΠΓ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ   Τα στοιχεία δείχνουν ότι επανέρχονται όλες οι παθογένειες της ελληνικής οικονομίας που μας οδήγησαν . . .
ΑΠΟΨΕΙΣ

του Λέανδρου Τ. Ρακιντζή, Αρθρογράφου, Αρεοπαγίτη ε.τ. Μου άρεσε η δήλωση του κ. Πρωθυπουργού, ότι « θα ξύσουμε το πάτο του βαρελιού για να επιδοτήσουμε την αγροτική παραγωγή».  . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Από την Γενική Διεύθυνση Έργων και Περιβάλλοντος (Διεύθυνση Περιβάλλοντος Ενέργειας και Πρασίνου – Τμήμα Κοιμητηρίων), του Δήμου Πατρέων, γίνεται γνωστό, σήμερα Μ. Παρασκευή, 3 Μαΐου, η Περιφορά των Ε
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πάτρας ανακοίνωσε το εορταστικό ωράριο για τα καταστήματα, που έχει ως εξής:   Μεγάλη Παρασκευή 03/05/2024: 13.00 – 19.00Μεγάλο Σάββατο 04/05/2024: 09.00 – 15.00Κυριακή του Πάσχ
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Επίθεση στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο από τον πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιο, που τον κατηγορεί πως παραβίασε κανόνες της Εκκλησίας και συναντήθηκε με τον «αφορισμένο» (όπως ο ίδιο τον αποκαλεί
Image
Image

Search