Πάτρα - Δυτ. Ελλάδα

ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Ενδιαφέρον για επενδύσεις στο λιμάνι της Πάτρας από Κινέζους και Άραβες

Σημαντικό είναι το ενδιαφέρον από επενδυτές Κινέζους και Άραβες για 10 περιφερειακά λιμάνια, ανάμεσα στα οποία και αυτό της Πάτρας, σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.

Δέκα λιμάνια και επτά μαρίνες θα «βγάλει» προς ιδιωτικοποίηση η κυβέρνηση. Το ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών είναι μεγάλο. Αλλά ζητούν να μάθουν το πλαίσιο λειτουργίας για το οποίο ζητάνε σταθερότητα. Κινέζοι και Άραβες είναι ψηλά στη λίστα των εν δυνάμει επενδυτών, όπως επεσήμανε ο ΥΝΑ, Γιάννης Πλακιωτάκης.

Η εθνική λιμενική πολιτική αναθεωρείται και θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση για τα 10 περιφερειακά λιμάνια που λειτουργούν με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας: Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου.

Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας, η περίπτωση κάθε λιμανιού θα εξεταστεί ξεχωριστά, ούτως ώστε, πάντα με γνώμονα τα δημόσια έσοδα, να αποφασιστεί το σωστό μοντέλο ιδιωτικοποίησης και ανάπτυξης. Ήδη το ΤΑΙΠΕΔ κάνει μελέτες.

Ενδιαφέρον έχει ήδη δείξει ήδη ο Εμάνουελ Γκριμάλντι ο οποίος δήλωσε πρόσφατα: «Οι ευκαιρίες για τον Όμιλο στην Ελλάδα είναι τα λιμάνια της Πάτρας, Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου».

Η Ελλάδα έχει καταστεί κομβικό σημείο των παγκόσμιων μεταφορών αφού όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι το μερίδιο της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον άξονα Ευρώπη – Άπω Ανατολή έναντι των άλλων εμπορευματικών διαδρομών μέσω Ατλαντικού και μέσω Ειρηνικού, αυξήθηκε από 27% το 1995, σε 45% το 2018.

Ο άξονας Ευρώπη – Άπω Ανατολή είναι η προτιμητέα διαδρομή που ακολουθούν τα προϊόντα από την Άπω Ανατολή, για να φτάσουν στην Ευρώπη. Και αυτό γιατί η διάνοιξη του νέου καναλιού της Διώρυγας του Σουέζ, συνολικού μήκους 72 χιλιομέτρων, εξαλείφει τον χρόνο αναμονής για διέλευση μέχρι 50 πλοίων ανά ημέρα.

Συνεπεία αυτού, ο συνολικός απαιτούμενος χρόνος για τη διέλευση της Διώρυγας έχει μειωθεί από 18 σε 11 ώρες, μειώνοντας το συνολικό λειτουργικό κόστος των πλόων, κατά 5% – 10% και αναβαθμίζοντας την ανταγωνιστική θέση της Διώρυγας του Σουέζ, έναντι της Διώρυγας του Παναμά.

Το νέο κανάλι του Σουέζ αναμένεται να εξυπηρετεί έως 97 πλοία ημερησίως μέχρι το έτος 2023 από 49 πλοία που εξυπηρετούνται σήμερα. Είναι προφανές ότι αυτές οι τάσεις δημιουργούν τεράστιες ευκαιρίες, τις οποίες πρέπει να αξιοποιήσει η ναυτιλία και η λιμενική βιομηχανία της Ελλάδας και των αραβικών χωρών.

Η Ελλάδα έχει συνάψει διμερείς συμφωνίες για τις Θαλάσσιες Μεταφορές με αρκετές αραβικές χώρες, όπως με την Αίγυπτο, την Ιορδανία, τον Λίβανο, το Μπαχρέιν και τη Συρία. Επίσης, είναι σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις για την σύναψη αντίστοιχων διμερών συμφωνιών και με άλλες αραβικές χώρες, που αναμένεται να ολοκληρωθούν στο επόμενο διάστημα -Λιβύη, Κατάρ, Σαουδική Αραβία, Τυνησία, ΗΑΕ, Μαρόκο.

Επιπλέον, ελληνικά λιμάνια έχουν υπογράψει Μνημόνια Συνεργασίας με λιμάνια της Αιγύπτου. Πιο συγκεκριμένα, ο Πειραιάς και η Καβάλα με την Αλεξάνδρεια, η Αλεξανδρούπολη με την Νταμιέτη και το Πορτ Σαϊντ.

Θαλάσσιος Τουρισμός

«Έχουμε μία αγορά δισεκατομμυρίων ευρώ. Η κρουαζιέρα δεν αφήνει τόσα πολλά, χωρίς να την υποτιμάω. Αυτή είναι η πραγματικότητα» επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης:

«Δείτε τι υποδομές χρειάζεται για ένα τζίρο 5 00 εκατομμυρίων ευρώ που κάνει η κρουαζιέρα στην Ελλάδα και τι δυνατότητες υπάρχουν στον θαλάσσιο τουρισμό. Είναι ο κατεξοχήν χώρος στο νησιωτικό σύμπλεγμα της πατρίδας μας. Η Ελλάδα μπορεί αν γίνει ο κατεξοχήν χώρος του παγκοσμίου γιώτιγκ. Χρειάζεται ένα ευέλικτο ανταγωνιστικό θεσμικό πλαίσιο. Και τα σκάφη με ελληνική σημαία και τα σκάφη με ευρωπαϊκή σημαία και τα σκάφη με τρίτη, μη κοινοτική, σημαία τους θέλουμε όλους εδώ. Αλλά προϋποθέτει να υπάρχουν μαρίνες. Εδώ είναι η μεγάλη ευκαιρία η μεγάλη πρόκληση».

Πηγή: newmoney.gr

Follow Us

OXYGEN FM

ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ

Ψηφοφορίες

Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η οικονομική σας κατάσταση στο άμεσο μέλλον;

Τελευταία Νέα

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφιαλτικές θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν οι προβλέψεις από την ερευνητική ομάδα HERACLES και το ΑΠΘ για την πορεία του κορονοϊού στη χώρα μας προτείνοντας συγκεκριμένα μέτρα, προκ . . .
LIFE STYLE

Τις καλοκαιρινές της διακοπές απολαμβάνει η Μπάγια Αντωνοπούλου, η οποία χαλαρώνει και γεμίζει τις… μπαταρίες της επιστρέψει ξανά στα τηλεοπτικά πλατό του Mega. Η γνωστή δημοσιογρ . . .
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

O υφυπουργός  Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος, υπέγραψε την απόφαση  με την οποία καθορίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 18 του ν. 4714/2020 για τη μείω . . .
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε 203 νέα κρούσματα κορωνοϊού στη χώρα μας, σήμερα Κυριακή. . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Η επιβεβαίωση της σημαντικής ερευνητικής παραγωγής που πραγματοποιείται στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ακόμη και στην δύσκολη περίοδο της πανδημίας, αποτυπώνεται στα στοιχεία της βά
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Ξαναχτύπησε ο πρώην μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος, καθώς με αφορμή την υποχρεωτική χρήση μάσκας στους περισσότερους κλειστούς χώρους, χαρακτηρίζει τη μάσκα ως «εργαλείο του διαβόλου» και προτρέπει
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Συνωστισμός το Σάββατο το βράδυ σε νυχτερινό κατάστημα στην Πάτρα.  Όπως φαίνεται και από την χαρακτηριστική φωτογραφία δεκάδες νέες και νέοι διασκέδαζαν στο συγκεκριμένο κατάστημα, δίχως μέτρα προστα
Image
Image
© 2020 AchaiaNews. All Rights Reserved.

Search