ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

«Χρυσάφι» θα πληρώσουν οι πολίτες την Πατρών-Πύργου- Στην Ολυμπία Οδό η ανάθεση


Στην Ολυμπία Οδό ανατίθεται η ανακατασκευή της Πατρών-Πύργου, κάτι που σημαίνει στην πράξη ότι θα μπουν διόδια στη νέα διαδρομή. Το έργο θα έχει προϋπολογισμό 300 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 220 εκ. είναι του Δημοσίου και τα 80 εκ. του παραχορησιούχου. Επί της ουσίας, για το συγκεκριμένο ταξίδι ο κάθε πολίτης θα πρέπει να βάλει βαθειά το χέρι στην τσέπη.   Άλλωστε η πρακτική από την Πατρών-Αθηνών, που επίσης έχει αναλάβει η Ολυμπία Οδός, έχει δείξει ότι ναι μεν πρόκειται για ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, όμως τα διόδια συνολικά διπλασιάστηκαν, εκτοξεύοντας το κόστος της διαδρομής. Αντίστοιχα αυτό θα συμβεί και με την Πατρών-Πύργου, καθώς αναμένεται να τοποθετηθούν πολλά διόδια κατά τη διαδρομή, προκειμένου να υπάρξει απόσβεση του κόστους ανακατασκευής από την Ολυμπία Οδό.

   Όπως είπε ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής, σε 6 μήνες εκτιμά ότι θα καταστεί εφικτή η έναρξη κατασκευής της νέας εθνικής Πατρών - Πύργου.

 Η ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει:

«Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής συναντήθηκε με τους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, Αχαΐας, κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου, κ. Ανδρέα Κατσανιώτη, κ. Άγγελο Τσιγκρή, κ. Ιάσωνα Φωτήλα και Ηλείας, κ. Διονυσία Αυγερινοπούλου, κ. Ανδρέα Νικολακόπουλο, κ. Κωνσταντίνο Τζαβάρα σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος.  

 

Αμέσως μετά πραγματοποιήθηκε, για το ίδιο θέμα, συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας κ. Νεκτάριο Φαρμάκη, την Επιτροπή Παρακολούθησης του Έργου, όπως ορίστηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο, τους επικεφαλής των παρατάξεων, τους εκπροσώπους της ΠΕΔ και του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας.  

Δηλώσεις Καραμανλή

 Οι συζητήσεις μας ήταν πραγματικά εποικοδομητικές, αφού κι εμείς από την πλευρά μας είχαμε σημαντικά νέα, και εστιάστηκαν σε ένα έργο: Πάτρα - Πύργος. Ένα έργο το οποίο δεν έχει υλοποιηθεί εδώ και πολλά χρόνια και αυτό έχει τεράστιο κόστος. Κόστος οικονομικό, κόστος κοινωνικό και το χειρότερο, κόστος σε ανθρώπινες ζωές. Σήμερα μάλιστα πολίτες διαμαρτυρήθηκαν για αυτό. Και είχαν δίκιο. Χωρίς να θέλω να φανεί αντιφατικό, είμαστε δίπλα τους. Έχουμε την ίδια αγωνία.

 

Αυτό το έργο σήμερα που μιλάμε μπορούσε και έπρεπε να είχε ήδη ολοκληρωθεί. Ήταν έτοιμο προς δημοπράτηση, από την προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ακύρωσε το διαγωνισμό, το έσπασε σε 8 κομμάτια, έχασε πολύτιμο χρόνο, το έβαλε σε κίνδυνο, για δικούς της πολύ συγκεκριμένους λόγους. Όμως αυτά τα έχουμε πει πολλές φορές. Το θέμα είναι τι γίνεται τώρα.

 

Στην κατάσταση που παραλάβαμε, στις 2 εργολαβίες ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος και σε άλλη μία υπάρχουν δικαστικές εμπλοκές στο ΣτΕ. Στις άλλες 5 υπήρχαν 3 διαφορετικοί ανάδοχοι. Θα είμαι ειλικρινής, δεν ενέπνεαν όλοι την ίδια εμπιστοσύνη ότι μπορούν να ολοκληρώσουν εγκαίρως τα κομμάτια του έργου τους. Στα λόγια μπορούμε να λέμε ότι θα ολοκληρωθεί ένα έργο μέσα σε μια νύχτα, αλλά τα αδιάψευστα γεγονότα άλλα δείχνουν…

 

Ήδη υπήρχαν καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα και ήδη εργολάβοι είχαν αρχίσει να έχουν πρόσθετες οικονομικές απαιτήσεις... Κι ακόμα και αν κατάφερναν να ολοκληρωθούν κάποτε αυτά τα έργα, θα παίρναμε 5 έργα αποσπασματικά, τα οποία δεν θα συνέδεαν καμία περιοχή της Ηλείας με την Πάτρα και την Αθήνα, ούτε θα δημιουργούσαν πρόσβαση από και προς την Κυλλήνη, την Αμαλιάδα και τον Πύργο. Και επιπλέον θα είχαμε και τον κίνδυνο, αν όχι τη βεβαιότητα, να χαθούν οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις.

 

Με άλλα λόγια, το πραγματικό δίλημμα φτάσαμε να είναι αν το έργο θα γίνει τελικά ή όχι.

 

Εμείς, απ’ όταν ακόμα ήμασταν στην αντιπολίτευση είχαμε διαφωνήσει πλήρως με την κατάτμηση. Τώρα, είχαμε δύο επιλογές: Η μία, η εύκολη, ήταν να προχωρήσουμε κι εμείς σε αυτόν τον λάθος δρόμο των προηγούμενων. Δήθεν για να μην χαθεί άλλος χρόνος. Ποιος θα μπορούσε να μας κατηγορήσει; Αυτοί που τώρα λένε ότι δήθεν εμείς καθυστερούμε; Και όταν το έργο όχι απλώς καθυστερούσε αλλά ναυαγούσε οριστικά, όπως ήταν μαθηματικώς βέβαιο, θα λέγαμε «δεν φταίμε εμείς, οι προηγούμενοι φταίνε»... Πολιτικά και κομματικά, εμείς θα είχαμε καθαρίσει. Όμως η δουλειά μας είναι να κοιτάμε το συμφέρον του τόπου, όχι το συμφέρον το προσωπικό μας και το κομματικό.

 

Η άλλη επιλογή, η δύσκολη, ήταν να βρούμε λύση για να γίνει το έργο. Και βρήκαμε. Σήμερα μπορώ να σας ανακοινώσω ότι συμφωνήσαμε με την Ολυμπία Οδό να υλοποιήσει το έργο, το οποίο θα ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης. Η υλοποίηση συμφωνήσαμε να μην κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο ούτε ευρώ παραπάνω από όσο προβλεπόταν στις 8 εργολαβίες -όμως τώρα εξασφαλίζεται η ολοκλήρωσή του. Επιπλέον, με τη λύση αυτή η επίβλεψη του έργου γίνεται από ανεξάρτητο μηχανικό, εξασφαλίζεται η εγγύηση της κατασκευής και απαλλάσσεται το Δημόσιο από το κόστος λειτουργίας και συντήρησης έως το 2040. Και βέβαια, αν δεν υπάρχουν εξωγενείς καθυστερήσεις το έργο θα είναι έτοιμο το 2023. Ακόμα, όμως, κι αν παρ’ ελπίδα αναγκαστούμε να πάμε πέραν του 2023, πλέον με την μη κατάτμηση έχουμε διασφαλίσει ότι δεν θα χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση. Κι αυτό είναι άλλο ένα σπουδαίο νέο!

 

Εξυπακούεται ότι οι εργολάβοι των 5 σημερινών εργολαβιών θα αποζημιωθούν κανονικά, όπως ο νόμος ορίζει και τους ευχαριστούμε για τις υπηρεσίες και την κατανόησή τους.

 

Θέλω όμως πάντα να είμαι ειλικρινής, γι’ αυτό και ξεκαθαρίζω ότι ασφαλώς και δεν έχουμε τελειώσει ακόμα. Έχουμε μπροστά μας το κρίσιμο στάδιο της έγκρισης όλων των παραπάνω από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όπως είναι γνωστό, έχουμε ήδη κάνει προκαταρκτικές συζητήσεις μαζί της, πλέον το αίτημα είναι και επίσημο και περιμένουμε στους επόμενους μήνες, το οριστικό ΟΚ. Πιστεύω ότι θα το λάβουμε. Αν όχι, θα αναγκαστούμε να πάμε σε νέο διαγωνισμό. Πάλι θα γίνει το έργο. Αλλά θα πάρει παραπάνω χρόνο η διαδικασία. Πιστεύω βάσιμα όμως ότι αυτό δεν θα χρειαστεί.

 

Αν όλα πάνε καλά, μπορούμε να έχουμε εργοτάξια μέσα στο 2020. Μία περίπτωση υπάρχει μόνο να καθυστερήσει το να ξεκινήσει το έργο. Ένας κίνδυνος: Να υπάρξουν δικαστικές προσφυγές για λόγους επιχειρηματικών συμφερόντων, από κάποιον από τους 3 σημερινούς εργολάβους. Ελπίζω ότι κανείς δεν θα βάλει τελικά το προσωπικό γινάτι και το στενό οικονομικό και επιχειρηματικό του συμφέρον πάνω από το καλό των πολιτών και του τόπου. Το έργο πλέον κανείς δεν μπορεί να το εμποδίσει. Θα μπορούσε μόνο εκδικητικά να το καθυστερήσει. Θέλω να πιστεύω ότι δεν θα το κάνει. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι δέσμευση της κυβέρνησης, δέσμευση δική μου, πάνω απ’ όλα δέσμευση του ίδιου του Πρωθυπουργού: ο σύγχρονος, γρήγορος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος θα γίνει πραγματικότητα. Το είπαμε, δεσμευτήκαμε, το προσπαθήσαμε και από σήμερα μπαίνουμε στην τελική ευθεία για να το κάνουμε πράξη».

 

Follow Us

OXYGEN FM

ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ

Τελευταία Νέα

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Ιστορική βραδιά για τον Ολυμπιακό. Οι ερυθρόλευκοι για πρώτη φορά βρίσκονται στα ημιτελικά ευρωπαϊκής διοργάνωσης, καθώς επικράτησαν 3-2 στα πέναλτι της Φενέρμπαχτσε με ήρωα τον Τζ . . .
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Σε περισσότερες από 2.165 κλήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο της Άμεσης Δράσης ανταποκρίθηκαν αστυνομικοί σε όλη τη χώρα που αφορούσαν περιπτώσεις ενδοοικογενειακής βίας το πρώτο 15νθήμ . . .
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Προβάδισμα της Νέας Δημοκρατίας ενόψει των Ευρωεκλογών διαπιστώνει η δημοσκόπηση της Metron Analysis, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να θεωρείται καταλληλότερος ως πρωθυπουργός. Στην εκ . . .
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Η Μπριζ ήταν καλύτερη και στην Τούμπα, μετά το ματς στο Βέλγιο, κέρδισε τον ΠΑΟΚ με 2-0 με δύο γκολ από τον Τζούτγκλα στο πρώτο 45λεπτο και πέρασε στα ημιτελικά όπου θα βρει απέναν . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Συνολικά (1230) μαθητές Γυμνασίων της Δυτικής Ελλάδας συμμετείχαν στο Θεματικό Πάρκο «Χτίζουμε τοίχο στη νεανική παραβατικότητα», πουλειτούργησε από από τις 27 Μαρτίου στην Πάτρα, στον Πύργο, στο Αγρί
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού (9/2024) που εκδόθηκε από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, σήμερα Πέμπτη 18 Απριλίου 2024, πρόσκαιρη επιδείνωση του καιρού προβλέπεται στο μεγαλύτερο
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Κηδεύεται τηνΠαρασκευή ο 47χρονος Φίλιππος Δημητρακόπουλος, ο οποίος έφυγε από τη ζωή μετά από γενναία μάχη με τον καρκίνο Ηταν παντρεμένος με την πρώην παρουσιάστρια εκπομπών Ματίνα Μιχάλη με την οπ
Image
Image

Search