ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΑ

ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΑ

Καύσωνας: Το διαιτολόγιο για να αντέξετε τη ζέστη

Τα πρέπει και τα δεν πρέπει της διατροφής όταν έχει καύσωνα παραθέτει ένας κορυφαίος Έλληνας διαιτολόγος. Ενδεικτικό διαιτολόγιο που μπορούν να ακολουθήσουν οι υγιείς άνθρωποι χωρίς διατροφικούς περιορισμούς. Συμβουλευθείτε τον γιατρό σας πριν το υιοθετήσετε.

Ο καύσωνας μπορεί να δημιουργήσει πολλά προβλήματα στον οργανισμό, αν δεν λάβουμε τα ενδεδειγμένα μέτρα. Ένα από τα σημαντικότερο είναι να προσέξουμε τη διατροφή μας. Το διαιτολόγιο που θα ακολουθήσουμε πρέπει να μας δροσίζει και να μας ενυδατώνει καλά.

Όπως εξηγεί ο κλινικός διαιτολόγος-βιολόγος Χάρης Δημοσθενόπουλος, προϊστάμενος στο Τμήμα Διατροφής του Λαϊκού Νοσοκομείου, στην Αθήνα, ο καύσωνας δοκιμάζει τις αντοχές του οργανισμού. Γι' αυτό πρέπει να ακολουθούμε ένα διαιτολόγιο το οποίο:

    Προσφέρει άφθονα υγρά (κυρίως από νερό και δευτερευόντως από φυσικούς χυμούς)
    Δεν περιέχει αλκοόλ και πολλή καφεΐνη
    Παρέχει λίγες θερμίδες και λίγα λιπαρά

Ο κ. Δημοσθενόπουλος παραθέτει ένα ενδεικτικό διαιτολόγιο, κατάλληλο για τις ημέρες/περιόδους με υψηλές θερμοκρασίες. Το διαιτολόγιο είναι ενδεικτικό και μπορεί να καλύψει μία εβδομάδα.

Από τα γεύματα κάθε κατηγορίας πρέπει να διαλέγετε το ένα κάθε μέρα. Μην ξεχνάτε να πίνετε και άφθονο νερό: χρειάζεστε τουλάχιστον 1,5 λίτρο περισσότερο απ’ όσο πίνατε τον χειμώνα.
Πρωινό (διαλέξτε ένα κάθε μέρα)

    1 ποτήρι γάλα (1,5% λιπαρά) με 30 γρ. δημητριακά πλούσια σε φυτικές ίνες.
    1 γιαούρτι (2% λιπαρά) μαζί με 1 φέτα (30 γρ.) μαύρο ψωμί ή με 2 φρυγανιές σικάλεως.
    1 αυγό και 30 γρ. τυρί (10-12% λιπαρά) με 1 φέτα ψωμί ολικής.

Προαιρετικά: καφέ ή άλλο ρόφημα, χωρίς ζάχαρη.
Δεκατιανό (διαλέξτε ένα κάθε μέρα)

    1 φρούτο εποχής
    1 μικρός χυμός 100% (χωρίς ζάχαρη)

Προαιρετικά: καφέ ή άλλο ρόφημα, χωρίς ζάχαρη.
Μεσημεριανό (διαλέξτε ένα κάθε μέρα)

    120 γρ. στήθος κοτόπουλο (χωρίς πέτσα, ψητό ή βραστό), μαζί με 1,5 φλιτζάνι κριθαράκι (μαγειρεμένο) και σαλάτα πράσινη μαρούλι (ελεύθερη ποσότητα).
    120 γρ. Άπαχο ψάρι (ψητό ή βραστό), με 3 μέτριες πατάτες (βραστές ή ψητές, η καθεμία να έχει μέγεθος αυγού) και 1 φλιτζάνι βρασμένα χόρτα.
    120 γρ. ψητό μοσχαρίσιο κρέας (χωρίς ορατό λίπος), με 1 φλιτζάνι ρύζι (βρασμένο) και 1 φλιτζάνι σαλάτα (ντομάτα, αγγούρι).
    1 φλιτζάνι όσπρια (φακές ή φασόλια), με 90 γρ. άπαχο τυρί, 1 φέτα ψωμί και 1 φλιτζάνι βρασμένα χόρτα ή άλλα λαχανικά.
    1 φλιτζάνι φασολάκια (μαγειρεμένα), με 90 γρ. τυρί χαμηλό σε λιπαρά, 1 φέτα ψωμί και 1 φλιτζάνι σαλάτα (ντομάτα, αγγούρι). Αν δεν θέλετε φασολάκια, μπορείτε να φάτε 1 φλιτζάνι μπριάμ (μαγειρεμένο) με 90 γρ. τυρί χαμηλό σε λιπαρά και 1 φλιτζάνι σαλάτα (ντομάτα, αγγούρι). Εναλλακτικά συνιστώνται 1 φλιτζάνι μπάμιες (μαγειρεμένες), με 90 γρ. τυρί χαμηλό σε λιπαρά ή με στήθος κοτόπουλο (χωρίς πέτσα, ψητό ή βραστό), 1 φέτα ψωμί και 1 φλιτζάνι σαλάτα (ντομάτα, αγγούρι).
    120 γρ. ψητό στήθος γαλοπούλας (χωρίς πέτσα), με 1,5 φλιτζάνι μπάμιες (βρασμένες), 1 φέτα ψωμί και σαλάτα μαρούλι (ελεύθερη ποσότητα).
    1 φλιτζάνι μελιτζάνες (μαγειρεμένες στην κατσαρόλα) με 90 γρ. τυρί χαμηλό σε λιπαρά, 1 φέτα ψωμί και 1 φλιτζάνι σαλάτα (ντομάτα, αγγούρι). Εναλλακτικά συνιστώνται 2 γεμιστά, με 90 γρ. τυρί χαμηλό σε λιπαρά και 1 φλιτζάνι σαλάτα (ντομάτα, αγγούρι).

Σημείωση: Σε κάθε ένα από τα προαναφερθέντα γεύματα (φαγητό και σαλάτα) μπορείτε να προσθέτετε συνολικά 2 κουταλάκια λάδι.
Απογευματινό (διαλέξτε ένα κάθε μέρα)

    1 φρούτο εποχής
    1 ποτήρι χυμός 100%
    1 γιαούρτι 0+0% λιπαρά
    1 ζελέ χωρίς ζάχαρη με φρούτα.

Βραδινό (διαλέξτε ένα κάθε μέρα)

     60 γρ. κοτόπουλο στήθος (χωρίς πέτσα, βραστό ή ψητό), μαζί με 2 πατάτες (μεγέθους αυγού), 1 φέτα ψωμί και σαλάτα μαρούλι (ελεύθερη ποσότητα).
     60 γρ. ψάρι τόνος, με 2 βραστές πατάτες (μεγέθους αυγού) και σαλάτα βραστή (κολοκυθάκια, χόρτα, ντοματίνια, αγγούρι).
     2 αυγά βραστά με 2/3 του φλιτζανιού βρασμένο ρύζι.
     1 κριθαρένιο παξιμάδι με τυρί cottage χαμηλό σε λιπαρά, 1 φέτα γαλοπούλα και σαλάτα μαρούλι (ελεύθερη ποσότητα).
     1 γιαούρτι (2% λιπαρά), με 2 κουταλιές βρώμη ή δημητριακά ολικής και 1 φρούτο.
     1 φρουτοσαλάτα από φρούτα εποχής.
     60 γρ. μπιφτέκι (ψητό στη σχάρα) με σαλάτα μαρούλι (ελεύθερη ποσότητα).

Σημείωση: Σε κάθε ένα από τα παραπάνω γεύματα (φαγητό και σαλάτα) μπορείτε να προσθέτετε συνολικά 2 κουταλάκια λάδι.

Follow Us

OXYGEN FM

ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ

Ψηφοφορίες

Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η οικονομική σας κατάσταση στο άμεσο μέλλον;

Τελευταία Νέα

ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

. . .
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Θέμα ωρών φαίνεται ότι είναι ο ανασχηματισμός στην κυβέρνηση από τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, υπάρχουν αρκετά τηλεφωνήματα από το . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Το πρώτο βήμα-χρέος απέναντι στην πόλη και την ιστορία του τοπικού Αθλητισμού ολοκληρώθηκε. Όπως ανακοίνωσε η Επιτροπή Διοίκησης του ΠΕΑΚ Πάτρας, με την περίφραξη των εγκαταστάσεω . . .
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Το Φωτεινό Αστέρι συνεχίζει δυναμικά την δράση του στα πλαίσια της προσφοράς και του εθελοντισμού, όλους τους καλοκαιρινούς μήνες. Το Δ.Σ  και οι εθελοντές  του συνεχίζουν με υπευθ . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Το πρώτο βήμα-χρέος απέναντι στην πόλη και την ιστορία του τοπικού Αθλητισμού ολοκληρώθηκε. Όπως ανακοίνωσε η Επιτροπή Διοίκησης του ΠΕΑΚ Πάτρας, με την περίφραξη των εγκαταστάσεων ολοκληρώθηκε το πρ
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Δύο τραυματίες, ένας ηλικιωμένος άνδρας και μία γυναίκα ήταν ο απολογισμός τροχαίου ατυχήματος, που σημειώθηκε πριν από λίγο στη διασταύρωση Λεπενούς. Υπό συνθήκες που ερευνά το Ανακριτικό Τμήμα της
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Εντατικοί έλεγχοι πραγματοποιούνται σε όλη τη χώρα από τις Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας για την εφαρμογή των μέτρων αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης του κορωνοϊού. Στο πλαίσιο αυτό χθες, Κ
Image
Image
© 2020 AchaiaNews. All Rights Reserved.

Search