ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΑ

Επιστήμονες επανέφεραν την όραση σε πειραματόζωα που είχαν τυφλωθεί

Τον χρόνο πίσω γύρισαν οι επιστήμονες στα κατεστραμμένα κύτταρα του αμφιβληστροειδούς των ματιών πειραματόζωων, καταφέρνοντας έτσι να αναστρέψουν την απώλεια όρασης λόγω γλαυκώματος ή γήρανσης,

Επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ των ΗΠΑ, με επικεφαλής τον καθηγητή γενετικής Ντέιβιντ Σινκλέρ, ειδικό σε θέματα γήρανσης, διευθυντή του Κέντρου Ερευνών Paul Glenn για τη Βιολογία της Γήρανσης στο Χάρβαρντ, οι οποίοι έκαναν τη δημοσίευση στο περιοδικό Nature, ανέφεραν ότι είναι πλέον πιθανώς εφικτό να αναπρογραμματιστούν με ασφάλεια οι πολύπλοκοι ιστοί, όπως τα νευρικά κύτταρα του ματιού, έτσι ώστε να γυρίσουν σε μια νεότερη ηλικία, όταν δεν υπήρχε κυτταρική βλάβη και η συνακόλουθη απώλεια όρασης.

Όπως εξηγεί το ΑΜΠΕ, όχι μόνο οι επιστήμονες έδειξαν ότι είναι δυνατό να προγραμματίσουν ξανά το γερασμένο επιγενετικό «ρολόι» των κυττάρων του ματιού, αλλά απέδειξαν στο εργαστήριο ότι είναι εφικτή η πλήρης αναστροφή της απώλειας όρασης σε γέρικα τρωκτικά που είχαν σχεδόν τυφλωθεί είτε απλώς λόγω γήρανσης, είτε από το αντίστοιχο του ανθρώπινου γλαυκώματος, της κύριας αιτίας απώλειας της όρασης σε όλο τον κόσμο. Τα τρωκτικά με γλαύκωμα έβλεπαν πια κανονικά, ενώ τα απλώς γέρικα ποντίκια έβλεπαν σαν να ήσαν νεαρά.

Είναι η πρώτη φορά, σύμφωνα με τους ερευνητές, που υπήρξε επιτυχές εγχείρημα αποκατάστασης της όρασης σε ζώα με γλαύκωμα και όχι απλώς «φρενάρισμα» στην περαιτέρω επιδείνωση της απώλειας όρασης. Αν κάτι ανάλογο επιβεβαιωθεί σε μελλοντικές μελέτες σε ζώα, προτού αρχίσουν τα πειράματα σε ανθρώπους, τότε ανοίγει ο δρόμος για νέου τύπου θεραπείες του γλαυκώματος, αλλά και άλλων παθήσεων που σχετίζονται με τη γήρανση των νευρώνων, αποκαθιστώντας τη λειτουργία και άλλων ιστών και οργάνων πέρα από τα μάτια.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ως όχημα έναν γενετικά τροποποιημένο αβλαβή αδενοϊό για να εισάγουν στους αμφιβληστροειδείς των ποντικιών τρία γονίδια (Oct4, Sox2 και Klf4) που είναι γνωστά ως «παράγοντες Γιαμανάκα» (από το όνομα του ιάπωνα νομπελίστα που τα ανακάλυψε, μαζί με ένα τέταρτο γονίδιο, το c-Myc,το οποίο δεν χρησιμοποιήθηκε) και αποκαθιστούν τη νεότητα, επαναπρογραμματίζοντας τα ώριμα κύτταρα να ξαναγίνουν νεανικά. Η θεραπεία βοήθησε στην αναγέννηση του οπτικού νεύρου του ματιού και στην αποκατάσταση της όρασης, χωρίς να πυροδοτηθούν αρνητικές παρενέργειες, όπως η δημιουργία καρκινικών όγκων ή ο πρόωρος κυτταρικός θάνατος.

Αν οι μελέτες με μεγαλύτερα ζώα είναι εξίσου ασφαλείς και επιτυχείς, τότε θα αρχίσουν κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους σε δύο περίπου χρόνια, για να διαπιστωθεί κατά πόσο είναι εφικτός ο αναπρογραμματισμός των εγκεφαλικών νευρώνων, ώστε να ξανανιώσουν.

Follow Us

OXYGEN FM

ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ

Ψηφοφορίες

Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η οικονομική σας κατάσταση στο άμεσο μέλλον;

Τελευταία Νέα

ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αγρινίου διενεργήθηκε έρευνα, μετά τον εντοπισμό, χθες (Πέμπτη 14-1-2021) το πρωί, εντός οικίας σε περιοχή της Αμφιλοχίας, ζευγαριού ηλικιωμένων που . . .
ΚΟΣΜΟΣ

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) βρίσκεται σε επαφή με τις αρχές της Νορβηγίας και προσπαθεί να λάβει περισσότερα στοιχεία σε σχέση με τον θάνατο στην χώρα αυτή 23 ηλικιωμένων . . .
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ίσως να «μπορούμε να χαμογελάσουμε πλέον κάτω από τη μάσκα μας, δύο εβδομάδες μετά από τις γιορτές» είπε σήμερα η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπ . . .
ΕΛΛΑΔΑ

Παρατείνεται έως την προσεχή Τρίτη 19 Ιανουαρίου η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων για την «επιστρεπτέα προκαταβολή 5», η οποία έληγε σήμερα. Παράλληλα, από το υπουργείο Οικονομ . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αγρινίου διενεργήθηκε έρευνα, μετά τον εντοπισμό, χθες (Πέμπτη 14-1-2021) το πρωί, εντός οικίας σε περιοχή της Αμφιλοχίας, ζευγαριού ηλικιωμένων που βρέθηκαν δεμένοι και
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Ερώτηση κατέθεσαν, μαζί με άλλου βουλευτές του κόμματος,  για τους αιτούντες άσυλο, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας Κωνσταντίνος Μάρκου και Σια Αναγνωστοπούλου. Το κείμενο έχε ως εξής: Μέσα σε συν
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Την ανάπτυξη και λειτουργία Περιφερειακού Μηχανισμού Διάγνωσης των Αναγκών της Αγοράς Εργασίας δρομολογεί η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, καθώς με απόφασή του ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης ενέταξε
Image
© 2020 AchaiaNews. All Rights Reserved.