ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΑ

ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΑ

8 συμβουλές για καλύτερη υγεία την άνοιξη

Μετά από έναν πολύ δύσκολο χειμώνα λόγω της πανδημίας που έχει προκαλέσει ο νέος κορωνοϊός, η άνοιξη είναι μοναδική ευκαιρία για να προσέξουμε την υγεία μας και να τονώσουμε τον οργανισμό μας.

Η άνοιξη είναι η εποχή της ανανέωσης και αποτελεί μοναδική ευκαιρία για να αναθεωρήσουμε πολλές από τις συνήθειές μας. Καθώς λοιπόν η θερμοκρασία αυξάνεται κι εμείς βγαίνουμε από τον λήθαργο και την κακοκεφιά του χειμώνα, είναι ευκαιρία να υιοθετήσουμε μερικές καλές συνήθειες που μπορεί να ωφελήσουν σημαντικά την υγεία μας.

Η Dr. Katerina Nicole Christiansen, καθηγήτρια Επιστήμης Υγείας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Davis (UCD) και άλλοι ειδικοί παρέχουν μερικές χρήσιμες συμβουλές:
Να τρώτε περισσότερα φρέσκα φρούτα και λαχανικά εποχής

Η άνοιξη και το καλοκαίρι αποτελούν τις καλύτερες εποχές του χρόνου για να εντάξουμε μεγάλη ποικιλία φρούτων και λαχανικών στο ημερήσιο διαιτολόγιό μας. Φράουλες, σπαράγγια, αγκινάρες, ραπανάκια, βερίκοκα, σμέουρα και κεράσια είναι μερικά απ’ όσα βλέπουμε με αυξανόμενη συχνότητα την άνοιξη. Όλα τους είναι γεμάτα με μικροθρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά πολύτιμα για την υγεία.

Αν έχετε την οικονομική δυνατότητα, να προτιμάτε τα φρούτα και τα λαχανικά βιολογικής καλλιέργειας, συνιστά ο Dr. Misbah K. Keen, καθηγητής Οικογενειακής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον. Καλό είναι επίσης να τρώτε χωρίς να ξεφλουδίζετε όσα έχουν εδώδιμες φλούδες.
Προσέξτε την πολυφαγία

Η άνοιξη είναι εποχή νηστείας αλλά και του Πάσχα, καθώς και εποχή για υπαίθρια μπάρμπεκιου. Μπορεί λόγω της πανδημίας που προκαλεί ο κορωνοϊός οι συγκεντρώσεις με φίλους και συγγενείς να είναι περιορισμένες, αλλά οι ευκαιρίες για πολυφαγία δεν λείπουν.

Για να αποφύγετε την παγίδα, φροντίστε στις περιστάσεις αυτές να γεμίζετε το μισό πιάτο σας με απλές σαλάτες, χωρίς σος, πολλά λιπαρά και αλάτι. Προσέξτε επίσης τις ποσότητες του αλκοόλ που καταναλώνετε. Ένα έως δύο ποτά την ημέρα είναι υπεραρκετά.
Ενυδατωθείτε καλά

Καθώς προχωρά η άνοιξη και αυξάνεται η περιβαλλοντική θερμοκρασία, ο οργανισμός σας χάνει περισσότερα υγρά για να ρυθμίσει την δική του, εσωτερική θερμοκρασία. Η αφυδάτωση εκδηλώνεται εύκολα και μπορεί να προκαλέσει κόπωση, χαμηλή ενεργητικότητα και πονοκεφάλους.

Για να την αποφύγετε, φροντίστε να πίνετε αρκετά υγρά στη διάρκεια της ημέρας. Το καλύτερο για τον οργανισμό είναι το δροσερό, σκέτο νερό. Αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος, μια καλή ιδέα είναι να πίνετε 1 μεγάλο ποτήρι νερό πριν από κάθε γεύμα. Με αυτό τον τρόπο θα καταναλώνετε λιγότερο φαγητό.
Βγείτε έξω για φυσική δραστηριότητα

Είναι νόμιμο, ασφαλές και απαραίτητο για καλή υγεία. Άνοιξη  σημαίνει ηλιοφάνεια (τις περισσότερες μέρες τουλάχιστον) και ηλιοφάνεια σημαίνει καλύτερη ψυχική διάθεση. Σηκωθείτε λοιπόν από τις καρέκλες και βγείτε έξω για ένα μεγάλο περίπατο, για ποδήλατο, για τρέξιμο ή και για μπάνιο στη θάλασσα, όταν κάνει ζέστη. Κάθε φυσική δραστηριότητα ενεργοποιεί τους μυς και τα οστά σας. Αν μάλιστα την εξασκείτε σε ανώμαλο έδαφος (π.χ. σε ένα λόφο), θα βελτιώνετε επιπλέον και την ισορροπία σας.

Μην παραλείπετε, μόνο, να τηρείτε όλα τα μέτρα προστασίας έναντι του νέου κορωνοϊού. Μάσκες, αποστάσεις από άλλα άτομα και αποφυγή του συνωστισμού, είναι εξίσου απαραίτητα με την φυσική δραστηριότητα.
Εκτεθείτε στον ήλιο

Ο ήλιος έχει πολλά οφέλη να παράσχει στην υγεία, εφ’ όσον λαμβάνουμε όλα τα μέτρα προστασίας για δέρμα και μάτια, λέει η Dr. Christiansen. Κατ’ αρχάς, διεγείρει την παραγωγή σεροτονίνης στον εγκέφαλο (είναι μία ορμόνη που βελτιώνει την ψυχική διάθεση). Επιπλέον, προάγει την παραγωγή βιταμίνης D στο δέρμα, η οποία είναι απαραίτητη για:

    Γερό ανοσοποιητικό
    Γερά οστά και δόντια
    Προστασία από πολλά χρόνια νοσήματα, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου

Να θυμάστε ότι παρότι είναι άνοιξη και θα υπάρχουν ακόμα μέρες με συννεφιά, η ηλιακή ακτινοβολία διαπερνά τα σύννεφα  και φθάνει έως την επιφάνεια της γης. Επομένως, μην βγαίνετε σε υπαίθριους χώρους για πολλή ώρα, χωρίς γυαλιά ηλίου και αντηλιακό.
Κοιμηθείτε καλά

Η άνοιξη είναι η κατάλληλη εποχή για να ρυθμίσετε το βιολογικό ρολόι σας. Αν η αγωνία για την πανδημία και τις επιπτώσεις της (π.χ. οικονομικές, κοινωνικές) διατάραξαν τον ύπνο σας τον χειμώνα, είναι ευκαιρία να αντιδράσετε. Βάλτε ένα πρόγραμμα ύπνου-έγερσης, αποφύγετε το βαρύ φαγητό και τα κινητά το βράδυ, και κοιμηθείτε νωρίς. Οι ενήλικες χρειάζονται 7-8 ώρες ύπνου κάθε βράδυ.
Προσέξτε τα αλλεργιογόνα

Η άνοιξη είναι κατ’ εξοχήν εποχή αλλεργιών στη γύρη. Ταυτοχρόνως όμως είναι η εποχή της γενικής καθαριότητας, που μπορεί να απαλλάξει το σπίτι, όπου περνάμε πολλές ώρες καθημερινά, από πολλά άλλα αλλεργιογόνα.

Αν πάσχετε από εαρινές αλλεργίες, καλό είναι να προσέχετε τις ώρες που αερίζετε το σπίτι και βγαίνετε σε υπαίθριους χώρους. Οι ιδανικές ώρες και για τα δύο είναι το μεσημέρι και όχι νωρίς το πρωί ή το απόγευμα που πέφτει ο ήλιος. Και αυτό, διότι οι γύρες κυκλοφορούν περισσότερο τις ώρες που αλλάζει η θερμοκρασία.
Κάνετε ένα καλό τσεκάπ

Τον εφετινό χειμώνα, πολλοί άνθρωποι ανέβαλλαν ή καθυστέρησαν τα προγραμματισμένα ραντεβού με τον γιατρό τους από τον φόβο του κορωνοϊού. Αυτό είναι μεγάλο λάθος, διότι μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία τους. Ένα τσεκάπ σε τακτά χρονικά διαστήματα είναι απαραίτητο για την προστασία της. Συζητήστε λοιπόν το θέμα με τον γιατρό σας και κάνετε τις εξετάσεις που θα σας συστήσει. Μην αμελήσετε να μιλήσετε μαζί του και για τυχόν φάρμακα που παίρνετε, για να βεβαιωθείτε αν τυχόν χρειάζονται αλλαγές, συνιστά η Dr. Christiansen.

Follow Us

OXYGEN FM

ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ

Ψηφοφορίες

Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η οικονομική σας κατάσταση στο άμεσο μέλλον;

Τελευταία Νέα

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

 Της κακομοίρας έγινε χθες το βράδυ στην Κ. Αχαϊα καθώς ο Σύλλογος των τσιγγάνων της περιοχής γιόρταζε τον προστάτη του Αγιο Ταξιάρχη. . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

  «Το 2019 στο αεροδρόμιο του Αράξου σημειώθηκαν 84.454 αφίξεις τουριστών. Το 2020, λόγω της πανδημίας οι αφίξεις ήταν μόλις 14.170 επισκέπτες. Δεν χρειάζεται να αναλύσουμε την οι . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Το Ακταίο και τα Αραχωβίτικα επισκέφτηκαν το Σάββατο 15/5 ο επικεφαλής Νίκος Παπαδημάτος και μέλη της παράταξης «Πάτρα Ενωμένη» (συγκεκριμένα οι δημοτικοί σύμβουλοι Θόδωρος Ξυλιάς, . . .
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μικρές επιχειρήσεις, ελεύθεροι επαγγελματίες και φυσικά πρόσωπα έχουν τη δυνατότητα από την 1η Ιουνίου 2021 να ρυθμίσουν τις οφειλές τους προς τράπεζες, διαχειριστές δανείων, δημόσ . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

  «Το 2019 στο αεροδρόμιο του Αράξου σημειώθηκαν 84.454 αφίξεις τουριστών. Το 2020, λόγω της πανδημίας οι αφίξεις ήταν μόλις 14.170 επισκέπτες. Δεν χρειάζεται να αναλύσουμε την οικονομική επίπτωση. Ο
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Το Ακταίο και τα Αραχωβίτικα επισκέφτηκαν το Σάββατο 15/5 ο επικεφαλής Νίκος Παπαδημάτος και μέλη της παράταξης «Πάτρα Ενωμένη» (συγκεκριμένα οι δημοτικοί σύμβουλοι Θόδωρος Ξυλιάς, Κώστας Σβόλης και Ν
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Λίγο μετά τις 02.00 τα μεσάνυχτα ένα ιστιοφόρο περίπου 15 μ. πιάνει φωτιά στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Λευκάδας.      Ο μοναδικός επιβαίνων εκπέμπει sos και αμέσως κινητοποιείται Λιμενικό και πυ
Image
Image
© 2021 AchaiaNews. All Rights Reserved.

Search