Δημήτριος Δημητρόπουλος: Θέλουμε Ποδηλατόδρομο στην πόλη μας;

Με έκπληξη και αμηχανία διάβασα την ανάρτησή σας κ.Περιφερειάρχη, προ ημερών στα τοπικά ΜΜΕ, που ήσασταν στις Βρυξέλες και μας ενημερώσατε για τους εκεί Ποδηλατοδρόμους που συνυπάρχουν αρμονικά με οχήματα και πεζούς.
Η έκπληξή μου έχει να κάνει πως μια τέτοια υποδομή υπάρχει ήδη εδώ και χρόνια στην Ενωμένη Ευρώπη που ζούμε και ανήκουμε, όμως εκεί συνυπάρχουν και λειτουργούν και άλλες υποδομές, όπως:
α) Επάρκεια θέσεων Parking για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της κάθε πόλης,
β) Άψογη Αστική Συγκοινωνία, καλύπτοντας το σύνολο της έκτασης που έχει μια πόλη (κέντρο και συνοικίες),
γ) Άρτιο δίκτυο σιδηροδρόμου για τις ανάγκες του συνόλου του πληθυσμού,
δ) Διαγραμμίσεις Πεζών που υπάρχουν παντού και με εμφανή τρόπο, σε όλες τις οδούς, για την ασφαλή διέλευσή τους από το δρόμο, διότι εκεί έχουν αποκλειστική προτεραιότητα από τα τροχοφόρα.

Τι συμβαίνει όμως στην πόλη μας;
Όπου υπάρχουν διαγραμμίσεις Πεζών, δεν διακρίνονται καθόλου. Πέραν αυτού κανένας πεζός δεν μπορεί να διαβεί μια διασταύρωση με ασφάλεια, διότι κανένα όχημα δεν του δίνει προτεραιότητα, η οποία προβλέπεται από τον Κ.Ο.Κ. αλλά δεν εφαρμόζεται.
Υπάρχουν πολλές διασταυρώσεις και τμήματα δρόμων που δεν έχουν καθόλου διαβάσεις Πεζών. Πρόσφατο παράδειγμα: στην είσοδο της μ. περιμετρικής, μετά τον κόμβο Ταμπαχάνων, δεν προγραμματίστηκε καμιά διάβαση για μεγάλη έκταση του νέου δρόμου, ενώ στον κόμβο Κουρτέση που κατασκευάστηκε πρόσφατα, αφαιρέθηκε μία διάβαση πεζών και ένα φανάρι, πέραν των δεκάδων θέσεων Parking που καταργήθηκαν και δεν αναπληρώθηκαν. Εκεί ο πεζός «απαγορεύεται» να περάσει απέναντι. Επίσης δεν υπάρχει καθαρός χρόνος διέλευσης πεζών στις διασταυρώσεις, αλλά ταυτόχρονα καλούνται να περνούν οχήματα και πεζοί.
Δεν υπάρχουν πουθενά ελεύθερα πεζοδρόμια,  για την ασφαλή κυκλοφορία των Πεζών, για την πρόσβαση – διέλευση σε αυτά των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες. Παντού είναι καλυμμένα με κάθε είδους εμπορική πραμάτεια, καθίσματα, σκαλοπάτια, κολώνες ΔΕΗ, δέντρα-θάμνους, παρκαρισμένα αυτοκίνητα, κ.τ.λ.
Κατασκευάστηκε μια νέα οδός (η Κανακάρη), με τέσσερις (4) ανωφέρειες για να γίνει κύρια έξοδος από το κέντρο της πόλης, ενώ τους άλλους μεγάλους δρόμους που έχουμε όπως είναι η οδός Κορίνθου, η οδός Μαιζώνος, η οδός Κων/λεως τους αχρηστεύουμε. Στην Ενωμένη Ευρώπη, ανοίγουν και κατασκευάζουν μεγάλους δρόμους για να διευκολύνουν την κυκλοφορία των οχημάτων στις πόλεις.
Η νέα εθνική οδός, με την αντιδρόμηση της οδού Κορίνθου, προγραμματίζεται να περάσει μέσα από το κέντρο της πόλης μας, όταν στην ενωμένη Ευρώπη κάνουν πράξη το κέντρο με λιγότερα οχήματα και ευκολότερη πρόσβαση των ΜΜΜ.
Ο σχεδιασμός της Δημοτικής Αρχής για έναν ποδηλατόδρομο που δε θα περνά από το υπό παραχώρηση Θαλάσσιο Μετώπο, αλλά από άλλες υποδομές της πόλης, κατά μήκος της οδού Οθ. Αμαλίας, προβληματίζει αρκετές επαγγελματικές τάξεις. Επιπλέον, είναι ένας σχεδιασμός που δεν παρέχει ασφάλεια διότι δεν υπάρχει φιλική συμπεριφορά των οδηγών.
Όμως το σοβαρό ερώτημα που μπαίνει είναι γιατί στον προγραμματισμό της Δημοτικής Αρχής για τον Ποδηλατόδρομο δεν υπάρχει η επαφή με το υγρό στοιχείο, το οποίο υποτίθεται ότι έχει ανάγκη ο λαός της πόλης; Είναι σαν να λένε πως οι χρήστες του Ποδηλατοδρόμου ανήκουν μόνο σε εύπορες τάξεις, και όχι στο σύνολο των πολιτών της Πάτρας…
Τελικά στην πόλη μας, μπορούν να συνυπάρχουν “Ποδήλατα, Πεζοί, Τροχοφόρα”;
κ. Περιφερειάρχη,
Λόγω του θεσμικού ρόλου που έχετε, του πολύ εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού που διαθέτετε, των πολύ μεγάλων σημαντικών ευρωπαϊκών κονδυλίων που μπορείτε να διαχειριστείτε και να διοχετευτούν στην πόλη μας,
Επιβάλλεται να προγραμματίσετε έναν αντικειμενικό διάλογο με το σύνολο των Φορέων και κατοίκων της πόλης, για να αποκτήσει τις υποδομές που έχει ανάγκη και που συναντάτε στην Ενωμένη Ευρώπη, διότι με το να λέμε με μια μονοκοντυλιά «Τέλος στις Αρνήσεις», δεν παράγουμε έργο.
Μετά τιμής
Δημήτρης Δημητρόπουλος-Φαρμακοποιός