Πάτρα - Δυτ. Ελλάδα

ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Ούτε έναρξη, ούτε χρηματοδότηση για Πάτρα-Πύργος 3 χρόνια μετά...

Ολομέτωπη επίθεση για το θέμα της κατασκευής του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος έκαναν με σχετική ερώτηση τους στη Βουλή των Ελλήνων οι κ. Κώστας Καραμανλής, κ. Χρήστος Μπουκώρος, κ. Κώστας Τζαβάρας και κ. Ανδρέας Κατσανιώτης αναφέρονται σε όλα τα προβλήματα που αφορούν την υλοποίηση αυτού του σημαντικού έργου. Σημειώνουν ότι ενώ η επιχειρηματολογία του Υπουργείου για την κατάτμηση βασιζόταν στη ανάληψη τμημάτων του έργου από πολλές εταιρίες, εν τέλει μία μόνο εταιρία -η εταιρία “Τοξότης” του κ. Καλογρίτσα- ανέλαβε 4 από τα 8 τμήματα, δηλαδή το 50% του έργου.

Όπως αναφέρεται στην ερώτηση

«Με επιστολή της προς την αρμόδια διαχειριστική επιτροπή για τα έργα του ΕΣΠΑ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει σειρά κρίσιμων ερωτημάτων για τον τρόπο δημοπράτησης του οδικού έργου Πάτρα - Πύργος. Αναφερόμενη στην απόφαση του Υπουργείου, κάνει λόγο για κατάτμηση του έργου, αλλά και αφύσικες εκπτώσεις οι οποίες θα έπρεπε να δικαιολογηθούν, όπως απαιτεί νόμος που μάλιστα ψηφίστηκε από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. (4412/16)

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αντιτάσσεται στην κατάτμηση επισημαίνοντας ότι σε παρόμοιες περιπτώσεις, ανάλογες αποφάσεις, λειτούργησαν αρνητικά για την ολοκλήρωση των έργων. Διατυπώνει, επίσης, σοβαρά ερωτήματα, διότι ενώ παρατηρήθηκαν, αφύσικες εκπτώσεις, το Υπουργείο Υποδομών δεν ζήτησε αυτές να δικαιολογηθούν. Τι έχει να πει ο κ. Σπίρτζης για τις σοβαρές ενστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε σχέση με τον τρόπο δημοπράτησης του οδικού έργου Πάτρα - Πύργος;

Οι επιλογές του κ. Σπρίτζη έχουν οδηγήσει σε σειρά προβλημάτων όσον αφορά την υλοποίηση του έργου. Αντί να προχωρήσει το Υπουργείο Υποδομών “πιο γρήγορα και πιο φθηνά”, όπως ισχυριζόταν κατ’ επανάληψη, τρία χρόνια μετά:

Δεν έχει ακόμα ξεκινήσει κανένα τμήμα του έργου.
Δεν έχει καν συμβασιοποιηθεί καμία εργολαβία.
Δεν έχει εξασφαλιστεί η παραμικρή χρηματοδότηση.
Έχουν -σύμφωνα με την Ε.Ε. - γίνει αφύσικα μεγάλες εκπτώσεις, άνω του 50%, που δεν έχουν δικαιολογηθεί επαρκώς και μπορεί να οδηγήσουν σε εκτροχιασμό του έργου ενώ είναι βέβαιο ότι στην πράξη δεν θα τηρηθούν.
Έχουν προκληθεί σοβαρές κοινωνικές, αναπτυξιακές και περιβαλλοντικές συνέπειες στην περιοχή.

Και βέβαια, λόγω της καθυστέρησης, έχει ήδη αυξηθεί σημαντικά το κόστος του έργου (διοικητικές δαπάνες, κόστος κεφαλαίου, ζημιά για όλη τη Δυτική Πελοπόννησο και τα νησιά που εξυπηρετούνται από το λιμάνι της Κυλλήνης κλπ)».

Follow Us

OXYGEN FM

ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ

Τελευταία Νέα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Επίθεση στην κυβέρνηση εξαπολύει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Στέφανος Κασσελάκης, με αφορμή την είσοδο αγνώστων στην Ακρόπολη και την διάρρηξη στο υπουργείο Εσωτερικών. Σε ανάρτηση . . .
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΠΟ: «Το Σάββατο 25 Μάϊου 2024 στις 20:30 στο Πανθεσσαλικό Στάδιο Βόλου θα διεξαχθεί ο Τελικός του Κυπέλλου Ελλάδας Betsson, Παναθηναϊκός-Άρης. Την απόφ . . .
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Έληξε η προθεσμία, κατά την οποία οι πολίτες είχαν δικαίωμα να υποβάλουν το αίτημά τους στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων που ήθελαν να μεταβάλουν τα στοιχεία μητρώου τους και ν . . .
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Με την αναβαθμισμένη πλατφόρμα, ο καταναλωτής έχει την δυνατότητα να ελέγξει όλα τα σούπερ μάρκετ που βρίσκονται πλησίον του, για να εντοπίσει τα φθηνότερα προϊόντα. Η αναβα . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Στην προσφορά 250 φωτιστικών σωμάτων, για την κάλυψη των αναγκών φωτισμού του περιβάλλοντος χώρου του Γενικού Νοσοκομείου Πατρών «Ο Άγιος Ανδρέας», προχώρησε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.  Στην διαδι
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

«Το μήνυμα των 100 χρόνων του ΤΕΕ δεν έχει μόνο επετειακό περιεχόμενο, αλλά αναφέρεται και στο μέλλον. Αναφέρεται στα εξίσου πολλά και σπουδαία που έχουμε μπροστά μας». Αυτό υπογράμμισε ο Πρόεδρος του
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Συντονισμός ενεργειών και δράσεων  για να ενισχυθούν πρώτιστα οι υποδομές σε συνδυασμό με την  ψηφιακή αναβάθμιση των συστημάτων του ΕΚΑΒ  κυριάρχησαν στην συνάντηση που είχε την Μ.Δευτέρα 29 Απριλίου
Image
Image

Search