Ξεκίνησε η διαβούλευση για την εφαρμογή μέτρων οδικής κυκλοφορίας στην παραλιακή οδό του Ρίου κατά τους θερινούς μήνες. Το διοικητικό κοινοτικό συμβούλιο έκανε την αρχή χωρίς επί του παρόντος να πάρει τελική απόφαση, για ένα ζήτημα με κοινωνικές προεκτάσεις που το συναντάμε σε όλη την δημοφιλή ακτογραμμή της Πάτρας στη διάρκεια του Καλοκαιριού.
Τα μέλη του κοινοτικού συμβουλίου και οι φορείς που τοποθετήθηκαν στη συνεδρίαση συμφώνησαν τελικά να αναβληθεί η λήψη απόφασης και να προηγηθεί διαβούλευση. Ακούστηκαν όμως ενδιαφέρουσες προτάσεις που επιβεβαιώνουν ότι η τοπική κοινωνία κρίνει σκόπιμο να μπει τάξη στην παραλιακή οδό του Ρίου, όπου κυριαρχεί η κυκλοφοριακή αναρχία την καλοκαιρινή σεζόν.
Ανάλογο πρόβλημα παρατηρείται και στον Ψαθόπυργο τόσο στη διάρκεια της ημέρας όσο και το βράδυ. Αλλά κανείς δεν ασχολείται με το μέτωπο αυτό, το οποίο έχει αφεθεί στην αυτορύθμιση. Αλλά εκεί οι μόνιμοι κάτοικοι κάνουν απλώς υπομονή.
Το θέμα ως προς το Ρίο εισηγήθηκε η πρόεδρος της κοινότητας Νικολίτσα Μπετιχαβά, προτείνοντας για το διάστημα από 15 Ιουνίου έως 15 Σεπτεμβρίου η παραλιακή οδός να γίνει μονόδρομος και πεζόδρομος τις βραδινές ώρες από την Μεγάλου Αλεξάνδρου έως την Γ. Παρασκευόπουλου, και να απαγορευθεί η στάθμευση στην δεξιά και την αριστερή πλευρά του δρόμου.
Ο Παναγιώτης Λουκόπουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» αντέτεινε ότι μια τέτοια απόφαση δεν μπορεί να είναι μόνο του κοινοτικού συμβουλίου και υποστήριξε ότι πρέπει να γίνει διαβούλευση με τους κατοίκους και τους επιχειρηματίες της περιοχής παρουσία της δημοτικής υπηρεσίας που έχει την σχετική αρμοδιότητα, ώστε να είναι σύννομη και να τους διευκολύνει όλους. Η Αγγελική Σχοινά, μέλος της ίδιας παράταξης, συμφώνησε με την πρόταση του συναδέλφους της και πρόσθεσε ότι πρέπει να προηγηθεί μελέτη για το θέμα. Τάχθηκε επίσης υπέρ της πεζοδρόμησης.
Παρών στη συνεδρίαση ήταν και ο Χρήστος Γιαννούλης, τομεάρχης Ρίου του συλλόγου καταστηματαρχών εστίασης και αναψυχής νομού Αχαϊας, ο οποίος κατέθεσε την πρόταση να είναι διπλής κυκλοφορίας ο δρόμος από το Κάστρο μέχρι και την είσοδο του πάρκινγκ ενώ από τον χώρο στάθμευσης οχημάτων προς την Πάτρα να γίνει μονοδρόμηση με πλάτος 3,5 μέτρα.
Θυμίζουμε ότι επί χρόνια λαμβάνονται μέτρα στο Ρίο, αλλά πρακτικά δεν ισχύει τίποτα αφού η περιοχή δεν επιτηρείται ποτέ και περνάει το μήνυμα ότι τα μέτρα έχουν «θεωρητική» αξία.
Ο Κώστας Αποστολόπουλος του συνδυασμού «Πάτρα Ενωμένη πρότεινε ο δρόμος να είναι διπλής κυκλοφορίας με απαγόρευση στάσης και στάθμευσης, να μπουν πινακίδες ορίων ταχύτητας καθώς και σήμανση απαγόρευσης στάσης-στάθμευσης και να αφαιρούνται πινακίδες όταν υπάρχει παράβαση. Επίσης, πρότεινε η Μεγάλου Αλεξάνδρου να έχει αναδοκή φορά χωρίς στάθμευση, να παραμείνει ως έχει η καθοδική φορά στην Αγίου Γεωργίου (χωρίς στάθμευση) και να παραμείνει η λειτουργία της Ηρώων Πολυτεχνείου όπως είναι σήμερα.
Ο εκπρόσωπος της παράταξης «Ώρα Πατρών» Άκης Πετρούτσος ανέφερε ότι για να έχει επιτυχία ο μονόδρομος θα πρέπει να είναι μονής διέλευσης. Για την απαγόρευση του πάρκινγκ εκτίμησε ότι είναι θετικό, αλλά τα οχήματα θα αυξάνουν την ταχύτητά τους και εν τέλει θα μετατρέπεται σε αρνητικό.
Η Βαλασία Κερασίδη της παράταξης «Πρωτεύουσα Ξανά» συμφώνησε με την πρόταση του εκπροσώπου του ΣΚΕΑΝΑ, επικαλούμενη την εμπειρία του, με την προϋπόθεση στο σκέλος της μονοδρόμησης να απαγορεύεται η στάθμευση δεξιά και αριστερά.
(Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας "Πελοπόννησος της Δευτέρας")
(Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας "Πελοπόννησος της Δευτέρας")