Σε αγορά καρτέλ παραπέμπουν οι τιμές των καυσίμων στην πόλη της Πάτρας, τη στιγμή που στα περισσότερα αστικά κέντρα, αλλά και στα πιο απομακρυσμένα χωριά, η τιμή της βενζίνης βρίσκεται σε πορεία συνεχούς κατάρρευσης.
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, έχει προαναγγείλει σαρωτικούς ελέγχους σε όλη την αγορά των καυσίμων, περιλαμβάνοντας και την πόλη της Πάτρας στους άμεσους σχεδιασμούς της.
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι, στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, όπου καθημερινά δηλώνονται από τους πρατηριούχους, οι τρέχουσες τιμές των καυσίμων, χθες η τιμή πώλησης της απλής βενζίνης 95, βρισκόταν «κολλημένη» στα 1,548 ευρώ το λίτρο, σε πρατήρια κεντρικών δρόμων, όπως η Γλαύκου, η Ακρωτηρίου, η Ελληνος Στρατιώτου, η Ανθείας, η Κανελλοπούλου, η Ακτή Δυμαίων, η Πατρών - Αθηνών, η Ελ. Βενιζέλου, κ.ά.
Την ίδια στιγμή, σε απομακρυσμένα χωριά της Αχαϊας, η τιμή της βενζίνης βρισκόταν σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, όπως στο Καλαμάκι (1,298), στο Καγκάδι (1,300), στον Απιδεώνα (1,300), στο Καπέλι Αγιοβλασίτικων (1,329), κ.ά.
Στην γειτονική μας Ναύπακτο, η τιμή της αμόλυβδης 95, αρχίζει από ακόμα πιο χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα από 1,249 ευρώ το λίτρο, στο Νεοχώρι Αιτωλοακαρνανίας από 1,260 ευρώ το λίτρο, κ.ά.
Στην Ηλεία, η τιμή της ίδιας βενζίνης, αρχίζει από το 1,263 ευρώ το λίτρο στην Ανδραβίδα, κοκ. Ακόμα και στη Ζάκυνθο, η τιμή της αμόλυβδης ξεκινά από το 1,280 ευρώ το λίτρο.
Στην Αττική, η κατάρρευση των τιμών είναι ασταμάτητη. Στο Περιστέρι η αμόλυβδη 95 είχε πέσει χθες στο 1,139 ευρώ.
Οι πρατηριούχοι αναφέρουν ότι, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στο εξωτερικό, στην Ελλάδα, φρένο για την περαιτέρω πτώση της τιμής των υγρών καυσίμων στην αγορά βάζει η υψηλή φορολογία. Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, ο ΦΠΑ και άλλες επιβαρύνσεις διαμορφώνουν κατά 65% την τελική τιμή της βενζίνης. Συνεπώς οι όποιες μεταβολές σημειώνονται επηρεάζουν το υπόλοιπο 35%. Αρα οι φόροι ροκανίζουν… τις μειώσεις.