Μπροστά σε νέο κύκλο ανατιμήσεων σε δεκάδες προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, μεταξύ των οποίων τρόφιμα και είδη καθημερινής χρήσης, βρίσκονται νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Το αυξημένο ενεργειακό κόστος των επιχειρήσεων φέρνει με τη σειρά του και νέες ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Οι αυξήσεις αναμένεται μάλιστα να είναι και διψήφιες σε κάποιους κωδικούς προϊόντων όπως σε ζαχαρώδη, καφέ, μπισκότα, άλευρα, δημητριακά, λάδια, κατεψυγμένα προϊόντα, είδη προσωπικής υγιεινής.
Σε μέσο επίπεδο, αναμένεται αύξηση κατά 8% σε βασικά είδη διατροφής, όπως, αλεύρι, δημητριακά, ζυμαρικά, λάδι, κατεψυγμένα, μπισκότα και είδη προσωπικής φροντίδας, αφού τελικά γίνεται αυτό που η κυβέρνηση αλλά και διοικήσεις μεγάλων σούπερ μάρκετ απεύχονταν, να μετακυλιστεί δηλαδή το ενεργειακό κόστος σε είδη πρώτη ανάγκης.
Ήδη οι αλυσίδες της οργανωμένης λιανικής τροφίμων έχουν λάβει νέα τιμολόγια από τους προμηθευτές τους, τα οποία για πολλές κατηγορίες προϊόντων είναι αυξημένα από 5% έως 20% σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος εγχώριας αλυσίδας σούπερ μάρκετ, και πλέον καλούνται να λύσουν τη δύσκολη εξίσωση: να διαμορφώσουν τις τιμές στο ράφι χωρίς να... τρομάξουν τους καταναλωτές.
Από 15 Ιανουαρίου ανατιμήσεις αναμένονται σε άλευρα, τυροκομικά, αλλαντικά, βούτυρα-μαργαρίνες, γαλακτοκομικά, δημητριακά, ζυμαρικά, καφέ, ζάχαρη, ελαιόλαδο, ροφήματα, σοκολάτες, είδη ζαχαροπλαστικής, τοματικά-κονσέρβες, αρτοσκευάσματα-φρυγανιές, αυγά, κατεψυγμένα τρόφιμα, σακούλες απορριμμάτων, χαρτί υγείας-χαρτί κουζίνας-χαρτοπετσέτες και απορρυπαντικά.
Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η αύξηση στις τελικές τιμές στο ράφι το 2021 συμπεριλαμβανομένων των εκπτώσεων και των προωθητικών ενεργειών κυμάνθηκε στην περιοχή του 1,5%, ενώ για το 2022 εκτιμούν ότι το «καλάθι της νοικοκυράς» θα ακριβύνει κατά 3%.