ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Τα διόδια έως τέλη του 2018 φέρνουν αλλαγή των πινακίδων των ΙΧ

Μεγάλες ανατροπές φέρνει το νέο δορυφορικό σύστημα που θα τεθεί σε λειτουργία για τα διόδια πληρωμή των διοδίων στα τέλη του 2018. Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Υποδομών για να λειτουργήσει το σύστημα θα πρέπει να αλλαχθούν οι πινακίδες των ΙΧ αυτοκινήτων προκειμένου αυτές να διαβάζονται από τις ηλεκτρονικές κάμερες.

Σήμερα χιλιάδες πινακίδες αυτοκινήτων δεν μπορούν να διαβαστούν ούτε …. με φακό εξ επαφής, όχι από κάμερα.

Όπως μας πληροφορούν από το υπουργείο υπάρχει πρόβλεψη για αλλαγή των πινακίδων, αλλά … δεν υπάρχει σχέδιο. Ούτε αν θα αλλάξουν όλες ή οι προβληματικές – και ποιος θα κρίνει ποιες είναι προβληματικές – και το κυριότερο ποιος θα επωμιστεί αυτό το κόστος. Σήμερα για να αλλάξει κάποιος πινακίδες στο αυτοκίνητό του χρειάζονται περί τα 60 ευρώ.
Πολλά τα προβλήματα

Η ανοργανωσιά όμως δεν σταματάει στις πινακίδες, αλλά και σε μία σειρά άλλων θεμάτων που μένει να διευκρινιστούν στην πορεία….

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία τα ετήσια έσοδα των οκτώ φορέων που διαχειρίζονται οδικές υποδομές με διόδια εκτιμάται πως πέρυσι βρέθηκαν στα επίπεδα των 550 εκατ. ευρώ, με τη μέση ημερήσια κυκλοφορία οχημάτων να κινείται ανοδικά, εξαιτίας της ολοκλήρωσης των έργων σε μεγάλο μήκος του εθνικού δικτύου.

Το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία της ASECAP, της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αυτοκινητοδρόμων με Διόδια, η μέση κυκλοφορία στους οδικούς άξονες με διόδια έφτασε τις 13.236 οχήματα, τα 1.708 από τα οποία ήταν βαρέα οχήματα. Στους 106 σταθμούς διοδίων που λειτουργούσαν το 2016 πραγματοποιήθηκαν περίπου 212,9 εκατομμύρια συναλλαγές.

Το ποσό αυτό κάθε άλλο, παρά μικρό θα κληθεί να το διαχειριστεί το νέο δορυφορικό σύστημα αναλογικών διοδίων που σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών θα δημοπρατηθεί προς τα τέλη Φεβρουαρίου. Τα κενά που υπάρχουν είναι πολλά, ωστόσο το μείζον είναι ποιος θα το διαχειρίζεται και ποιος θα εισπράττει. Θα αναλάβει τη λειτουργία ο ανάδοχος που θα το κατασκευάσει, ο οποίος θα εισπράττει τα ποσά και στη συνέχεια θα τα κατανέμει στους παραχωρησιούχους των οδικών αξόνων; Θα αναλάβει τη λειτουργία η κρατική Υπηρεσία Οδικών Τελών, που σήμερα είναι υπολειτουργεί;

Σύμφωνα με το υπουργείο το μόνο ξεκάθαρο είναι ο τρόπος που θα πληρώνουν τα επαγγελματικής χρήσεων οχήματα. Θα έχουν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS).

Για τα ιδιωτικής χρήσεων οχήματα, αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).

Πως όμως θα λειτουργήσει όταν ένας μεγάλος αριθμός ΙΧ κατ΄ επίφαση διαθέτουν πινακίδες; Και πότε θα γίνει, αν γίνει η αλλαγή τους. Μάλιστα σύμφωνα με τον σχεδιασμό το δορυφορικό σύστημα στην Εγνατία Οδό θα τεθεί σε λειτουργία προς τα τέλη του 2018!

Πάντως υπάρχουν στην αγορά και στους γνωρίζοντες μεγάλος σκεπτικισμός για το εάν και κατά πόσο είναι εφικτός ο στόχος να λειτουργήσει το σύστημα μέσα στο έτος. Ο χρόνος λένε είναι μικρός αφού εκτός του μεγάλου όγκου δουλειάς για τον ανάδοχο του έργου κανένας δεν εγγυάται πως δεν θα υπάρξουν εμπόδια στην ομαλή ολοκλήρωση του διαγωνισμού (προσφυγές).

Τέλος να σημειωθεί πως το ορθό αυτό μέτρο – χρέωση ανά χιλιόμετρο – θα κάνει την Ελλάδα την δεύτερη χώρα που το τελευταίο διάστημα το υιοθετεί. Πάντως τα πάντα θα κριθούν από την καλή προετοιμασία τόσο του διαγωνισμού, όσο και της υλοποίησης του έργου αν και τα πρώτα δείγματα δείχνουν … προχειρότητα.
newsit.gr

Follow Us

OXYGEN FM

ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ

Τελευταία Νέα

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Μια ιστορική βραδιά έζησαν όσοι βρέθηκαν στο ΟΑΚΑ, αφού ο Παναθηναϊκός υπέταξε τη Μακάμπι Τελ Αβίβ στην καυτή έδρα του και προκρίθηκε στο Final Four της EuroLeague μετά από 12 χρόν . . .
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Η Ντόρτμουντ προκρίθηκε για τρίτη φορά στον τελικό του Champions League, ψάχνοντας το δεύτερο τρόπαιο εκεί όπου ηττήθηκε την προηγούμενη φορά, στο "Γουέμπλεϊ". Το 1-0 επί της Παρί . . .
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Ο Παναθηναϊκός AKTOR έκανε το καθήκον του στο Game 5 στο ΟΑΚΑ, καθώς επικράτησε 81-72 της Μακάμπι και προκρίθηκε στο Final Four της EuroLeague. Ο Εργκίν Αταμάν ήταν ευτυχισμένος πο . . .
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Η αναμονή έλαβε τέλος. Οριστικά. Μετά από δώδεκα (12) χρόνια, που έμοιαζαν να μην έχουν τέλος, ο Παναθηναϊκός AKTOR είναι ξανά στο Final Four. Σε ένα παιχνίδι που οι άμυνες τσάκιζα . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Η σιέστα των πασχαλινών διακοπών ολοκληρώνεται και τα κόμματα αρχίζουν να ζεσταίνουν τις μηχανές τους ενόψει ευρωεκλογών. Ετσι και στην Πάτρα οι κομματικοί μηχανισμοί ετοιμάζουν τις εξορμήσεις τους,
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Η ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ Αχαΐας διοργανώνει  ανοιχτή πολιτική εκδήλωση την Πέμπτη 9η Μάϊου 2024 και ώρα 7:30 μμ το απόγευμα στο Θέατρο Επίκεντρο, Νόρμαν 16 και Αγίου Διονυσίου 36, στην Πάτρα με θέμα:  «ΕΥΡΩΠΗ:
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Αναβίωσε για άλλη μια χρονιά το έθιμο των ιπποδρομιών στον Άγιο Γεώργιο Μεσολογγίου. Με έξι κούρσες παρουσία εκατοντάδων θεατών οι οποίοι καταχειροκρότησαν τους συμμετέχοντες. Νωρίτερα στην  εκκλησία
Image
Image

Search