Σε τροχιά ιδιωτικοποίησης μπαίνουν και τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά αεροδρόμια που δεν πέρασαν στη διαχείριση της Fraport Greece και που εξακολουθεί να διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ανάμεσα σε αυτά και το αεροδρόμιο του Αράξου (Κρατικός Αερολιμένας Αράξου GPA).
Συγκεκριμένα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέθεσε στην εταιρεία «Λάμδα Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι» το έργο του χρηματοοικονομικού συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών στην αξιοποίηση των συγκεκριμένων αεροδρομίων.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.
Το αντικείμενο απασχόλησης του χρηματοοικονομικού συμβούλου αφορά την υποστήριξη της αναθέτουσας αρχής «για τη διαμόρφωση εναλλακτικών προτάσεων αξιοποίησης των αεροδρομίων και την προετοιμασία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης και αξιοποίησής τους», ενώ η διάρκεια της σύμβασης με την εταιρεία «Λάμδα Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι» είναι 12μηνη και βαίνει προς την λήξη της.
Αναφορά για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων έκανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην τελετή θεμελίωσης στο Καστέλι, ενώ αναφορά είχε κάνει και ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Μιλώντας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, στο πλαίσιο της έγκρισης της νέας διοίκησης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ο υπουργός Υποδομών έδωσε στίγμα για την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που παραμένουν στο Δημόσιο, είτε με παραχώρηση είτε με ΣΔΙΤ, τονίζοντας ότι σε καμία περίπτωση δε θα ιδιωτικοποιηθούν αεροδρόμια εθνικής σημασίας για τη χώρα.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι έχει γίνει ήδη η καταγραφή των προβλημάτων που υπάρχουν στα περιφερειακά αεροδρόμια, που σε μερικές περιπτώσεις είναι απαράδεκτα, και γρήγορα θα προχωρήσει η διαδικασία αναβάθμισής τους.
Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι η ταξινόμηση των αεροδρομίων έχει γίνει με βάση την έως τώρα επιβατική κίνηση που παρουσιάζουν, με σημαντικότερα να κρίνονται αυτά με άνω των 100.000 επιβατών ετησίως στα οποία εντάσσονται Κάρπαθος, Χίος, Καλαμάτα, Αλεξανδρούπολη και Άραξος.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι τώρα ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό έχουν εκδηλώσει η Fraport (που ήδη διαχειρίζεται 14 περιφερειακά αεροδρόμια) αλλά και οι Ινδοί της GMR που έχουν αναλάβει το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης. Η GMR Airports συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των 5 κορυφαίων εταιρειών ανάπτυξης και διαχείρισης αερολιμένων σε παγκόσμιο επίπεδο.